FANDOM

537545 600.gif
Światło słoneczne
Podstawowe informacje
Stosowana przeciwko

Wampiry
Pierwotni

Śmiertelność

Bezpośrednia

Prosiła Słońce o życie, a starożytny Biały Dąb o nieśmiertelność – to jeden z wiecznych przedmiotów natury.
—Rebekah Mikaelson
Światło słoneczne jest jedną z podstawowych słabości wszystkich wampirów, którzy umierają w wyniku kontaktu z promieniami. Nie tyczy się to Pierwotnych - ci cierpią z powodu dolegliwości takich jak swąd skóry, jednak potrafią przeżyć nawet w kontakcie z dużą ilością promieniowania.
Jak podaje fikcyjna klątwa Słońca i Księżyca - normalne wampiry są z natury słabe w stosunku do słońca.

HistoriaEdytuj

Wampiry są z natury narażone na działanie promieni słonecznych. Wiąże się to z pochodzeniem Pierwotnych. Czarownica Esther wykorzystała aspekt Słońca oraz rzadkie drzewo znane jako biały dąb, do stworzenia zaklęcia, które sprawiło, że jej rodzina żyje wiecznie jako wampiry. Siła Pierwotnych jest tak duża, że światło słoneczne jest dla nich szkodliwe ale nie śmiertelne. Dla wygody swych dzieci oraz męża, Esther stworzyła pierwsze pierścienie dzienne. Niektóre wampiry posiadają biżuterię z lapis lazuli; te pierścienie muszą być wykute przez czarownice ponieważ minerał użyty do ich stworzenia jest początkowo zwykłym kamieniem. Dopiero po nałożeniu zaklęcia osłania wampiry przed światłem słonecznym. Tak długo jak przedstawiciel tego gatunku będzie nosił swą biżuterię na słońcu, nie może umrzeć poprzez spalenie lub ewentualne rany w wyniku poparzenia. Zarówno Stefan jak i Damon Salvatore są w posiadaniu pierścieni zawierających kamień lapis lazuli, który chroni ich przed szkodliwymi skutkami Słońca. Podczas uwięzienia Damona, Stefan pozbawia go pierścienia, więc kiedy on później próbuje atakować Caroline i wpada na trzonek światła słonecznego, słońce zaczyna wypalać mu twarz po wystawieniu na około 3 sekundy.

Kawiarnia i dom Slatera, zawierały okna stworzone z podwójnie hartowanego szkła, które nie przepuszczało promieni UV, tym samym służąc za bezpieczne środowisko dla wampirów. To pokazuje, że szkodliwy element jest naturalną lampą UV, ale jest to niejasne ponieważ przypuszczalnie sztuczna lampa wywarłaby taki sam efekt jak słońce.

Mitologia greckaEdytuj

Helios.jpg

Helios

Colosso de rodes.jpg

Apollo

Helios (gr. λιος "Słońce") – w mitologii greckiej wszystkowiedzący bóg słońca, na ognistym wozie (rydwanie) wędrował po niebie. Syn Hyperiona i Thei, brat Eos i Selene. Jest jednym z najstarszych bogów tej mitologii. Na mocy jego zasady, słońce zostało zobaczone jako symbol bogatych i złota, jego światło słoneczne dawało chęć do życia.

Drugi był Apollo, który był Bogiem Światła Słonecznego i na mocy jego zasady, słońce zostało zobaczone jako symbol ognia i zniszczenia, pod jego lejcami, słońce spaliło węże i zabiło uprawę.

Narażeni na działanieEdytuj

Pamiętniki WampirówEdytuj

Obraz Ofiara Przyczyna Odcinek Skutek

Obraz Ofiara Przyczyna Odcinek Skutek
Tumblr lsaf39b8bu1r1bfaeo1 400.gif Isobel Saltzman Hipnoza Klausa Know Thy Enemy Śmierć

Obraz Ofiara Przyczyna Odcinek Skutek
537545 600.gif Caroline Forbes Tortury Billa Forbesa The Hybrid, The End of The Affair Cierpienie

Obraz Ofiara Przyczyna Odcinek Skutek

Obraz Ofiara Przyczyna Odcinek Skutek

Obraz Ofiara Przyczyna Odcinek Skutek

The OriginalsEdytuj

Obraz Ofiara Przyczyna Odcinek Skutek

Obraz Ofiara Przyczyna Odcinek Skutek
Śmierć gia 2x21.gif Gia Hipnoza Klausa Fire with Fire Śmierć

Więcej z Fandomu

Losowa wiki