FANDOM

Ayana
Ayana
Informacje biograficzne
Data urodzenia

X wiek

Miejsce urodzenia

Nowy Świat

Zajęcie

Szamanka w wiosce

Gatunek

Duch

Status

Martwa

Powiązania
Rodzina

Qetsiyah (przodek)
Emily Bennett (potomek)
Czarownica Bractwa Pięciu (potomek)
Sheila Bennett (potomek)
Abby Bennett Wilson (potomek)
Bonnie Bennett (potomek)
Lucy Bennett (potomek)

Pozostałe biograficzne
Aktor/ka

Maria Howell

Pierwsze pojawienie

Ordinary People (retrospekcje)

Ostatnie pojawienie

Ordinary People (retrospekcje)

Ta magia o której mówisz przyniesie konsekwencje. To jest jak tworzenie plagi, Esther. Duchy się od ciebie odwrócą.
—Ayana o konsekwencjach stworzenia wampirów[źródło]

Ayana była potężną czarownicą, przyjaciółką rodziny Mikaelson oraz mentorką Esther. Należała do rodu czarownic Bennett.

HistoriaEdytuj

Urodziła się w średniowiecznej Europie. Po jakimś czasie stała się najdroższą przyjaciółką oraz mentorką czarownicy o imieniu Esther. Po przedwczesnej "śmierci" Freyi (pierwszej córki Esther, która jak się później okazuje nie umarła, lecz została odebrana przez Dahlię) Esther i Mikael postanawiają przenieść się do Nowego Świata.

Ayana z mikaelem i esther

Ayana rozmawia z Esther i Mikaelem.

Po przybyciu do Ameryki, Ayana stała się znana jako wiejska prorokini poprzez kontakt z duchami oraz za jej wzgląd w metafizyczny i duchowy świat. Ayana stworzyła specjalny naszyjnik dla Esther, który miał jej pomóc połączyć się z duchami oraz móc bardziej efektywniej korzystać z mocy.

Pewnej nocy, tuż po brutalnej śmierci najmłodszego dziecka Esther, Henrika, zarówno Esther jak i Mikael proszą Ayanę, by ta pomogła im przemienić ich dzieci w wampiry. Jednak, jako pobożna wierząca oraz zwolenniczka duchów, odmawia jej, ponieważ uważa, że jest to naruszenie praw natury. Nie zważając na ostrzeżenia swojej mentorki, Esther mimo wszystko używa czarnej magii i tak stwarza pierwsze wampiry.

Moce i zdolnościEdytuj

  • Nieśmiertelność - duch jest nieśmiertelny, będzie istniał zawsze i nigdy nie umrze.
  • Opętanie - duch może manipulować sobą tak, by sprawiać wrażenie osoby żywej duszą, umysłem oraz ciałem.
  • Telekineza - duchy potrafią przenosić obiekty, a także ludzi.
  • Teleportacja - duchy, dzięki nadprzyrodzonym mocom, mogą przenosić się z jednego miejsca do drugiego.
  • Zdolności czarownic - jeżeli duch umiera jako czarownica, posiada umiejętności magiczne.

Poprzez wykorzystanie sił nadprzyrodzonych oraz potęgę żywiołów, czarownice posiadają wiele magicznych zdolności. Dzięki doświadczeniu oraz odpowiedniemu treningowi, ich moce się umacniają.

  • Opętanie - akt odwoływania się albo wzywania wyjątkowych form energii przez skupianie na zewnętrznych źródłach prądu.
  • Prekognicja - akt przepowiadania przyszłych wydarzeń opartych z percepcji pozazmysłowej.
  • Perswazja - czarownice mogą kontrolować oraz manipulować umysłami ludzi.
  • Zadawanie bólu - akt tworzenia i zadawania bólu ludziom, a zwłaszcza wampirom.
  • Kontrola nad żywiołami - akt kontrolowania i manewrowania elementami powietrza, ziemi, ognia, i wody.
  • Rzucanie zaklęć - akt zmieniania i/lub panowania nad sytuacją przez wykorzystanie czarów, przekleństwa, lub rytuału, itd.
  • Niewidzialność - jest to moc, która sprawia, że jest się niewidocznym dla innych.
  • Teleportacja - umiejętność przeniesienia się z jednego miejsca do drugiego.
  • Telekineza - akt kontrolowania i manewrowania ruchem przedmiotów przez umysłowy wpływ.
  • Lewitacja - umiejętność unoszenia osób lub przedmiotów, zwykle jest traktowana jako telekineza, jednak wektor przesunięcia jest nie poziomy a pionowy. Może być nazwana telekinezą żywych
  • Witakineza - umiejętność samoleczenia i sterowania własnym zdrowiem oraz szybkością starzenia się.
  • Termokineza - zwiększenie temperatury krwi do stanu wrzenia przez umysłowy wpływ. Jak na razie Davina jest jedyną czarownicą, która może tego dokonać.
  • Iluzja - umiejętność zniekształcenia widzenia rzeczywistości, co prowadzi do błędnej interpretacji czegoś pod wpływem przypadkowego lub przymusowego zakłócenia zmysłów.
  • Sporządzanie eliksirów- akt mikstur browarniczych i eliksirów z cudownymi właściwościami.
  • Umiejętności sensoryczne - Davina jest w stanie zmysłowo wykryć magię.
  • Nadzwyczajne dary - niektóre czarownice posiadają dar od natury, który jest wyłącznie ich cechą. Sophie Deveraux potrafiła rozpoznać błogosławiony stan kobiety, a Monique rozpoznawała, gdy ktoś kłamał.

SłabościEdytuj

  • Izolacja - duch może komunikować się z ludźmi jedynie za pośrednictwem medium, bądź czarownicy. Jednakże, jeżeli taka osoba zechce odwołać ducha, będzie on musiał zniknąć na owe żądanie.
  • Magia - jak wszystkie żywe stworzenia, duchy są podatne na czary.

  • Niedowierzanie - akt zaprzeczania albo nie wierzenia w magiczny potencjał może spowodować nieumyślnie powstrzymywanie paranormalnej mocy czarownicy.
  • Strach - przygnębiające uczucie wzbudzone przez nieuchronne niebezpieczeństwo, zło, ból, itd., zagrożenie prawdziwe albo wyobrażony sobie; warunek albo uczucie obawiania się może spowodować chwilową utratę mocy czarownicy.
  • Śmiertelność - oparta z faktu, że czarownice są wciąż ludzkie, dzielą wiele z takich samych słabości jako nie-nadprzyrodzone istoty (np. wiek, ścięcie głowy, choroba, sercowe niepowodzenie, uduszenie, itd.)
  • Nadużywanie czarów - nadmierne wykorzystanie czarów może doprowadzić czarownicę do śmierci przez nadmierny wysiłek.
  • Magia - jak wszystkie żywe stworzenia, czarownicy są podatni na czary.

WystąpieniaEdytuj

Sezon 3

CiekawostkiEdytuj

  • Bardzo możliwe, iż Ayana wiedziała o niebezpieczeństwie, jakie mogło pociągnąć za sobą zaklęcie nieśmiertelności Esther - była bowiem ona potomkinią Qetsiyah. Jest to szczególnie widoczne, kiedy mówi swojej podpopiecznej, iż duchy do niej wrócą.
  • Ayanę gra ta sama aktorka, która wcielała się w postać Pani Halpern (nauczycielki trygonometrii) w sezonie pierwszym.
  • Zakłada się, iż większości czarów Esther nauczyła się od niej, z czego można wywnioskować, iż była ona bardzo potężną wiedźmą.
  • Po upadku Drugiej Strony prawdopodobnie odnalazła spokój, ponieważ wiernie służyła naturze i nie zrobiła w swoim życiu złych rzeczy.

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki