FANDOM

Bad Moon Rising
Bad Moon Rising
Informacje o odcinku
Data premiery

23 września 2010

Napisany przez

Andrew Chambliss

Wyreżyserowany przez

Patrick Norris

Poprzedni

Brave New World

Kolejny

Memory Lane

Bad Moon Rising jest trzecim odcinkiem drugiego sezonu Pamiętników Wampirów.

OpisEdytuj

STEFAN STAJE PRZED NOWYM ZAGROŻENIEM – Elena, Damon oraz Alaric udają się na wycieczkę na Uniwersytet Duke, aby przeszukać wyniki badań Isobel nad zjawiskami paranormalnymi i folklorem. Pragną oni sprawdzić, czy znajdują się tam wskazówki na temat tajemnicy otaczającej rodzinę Lockwoodów. Była uczennica Isobel – Vanessa – zgłasza się do roli ich przewodnika, by ostatecznie samej dowiedzieć się czegoś nowego. Stefan podczas swojego pobytu w lesie staje twarzą w twarz z nowym, przerażającym zagrożeniem. Tyler dokonuje szokującego odkrycia na temat Masona.

StreszczenieEdytuj

Elena, Damon i Stefan pytają Alarica czy Isobel dotarła do informacji, które pomogą im wyjaśnić zagadkę związaną z Lockwoodami. Rick nic nie wiele wie na ten temat, ponieważ wszystkie badania Isobel zostały na uniwersytecie w Duke. Tyler odkrywa, że Mason biega do ruin ich starego domu w lesie. Wypytuje o nie swoją matkę. Bonie na prośbę Stefana rzuca urok na pierścień który pozwoli Caroline poruszać się na zewnątrz za dnia. Damon, Elena i Alaric wybierają się do Duke, by przejrzeć notatki Isobel. Na miejscu asystentka Isobel strzela z kuszy do Eleny, myśląc, że to Katherine. Elenę ratuje Damon osłaniając ją własnym ciałem. Stefan uczy Caroline polować na zwierzęta i żywić się ich krwią. Nad jeziorem w posiadłości Lockwoodów, Tyler organizuje imprezę. W trakcie zabawy odwiedza ich Mason i każe przenieść zabawę przed zmrokiem w inne miejsce. Vanessa Monroe – asystentka Isobel – opowiada o przekleństwie rzuconym przez azteckiego szamana na wampiry i wilkołaki oraz o „klątwie słońca i księżyca”. Damon dowiaduje się, że ugryzienie wilkołaka jest śmiertelne dla wampira. Podczas imprezy dochodzi do spięcia między Caroline i Mattem. Pod koniec imprezy godzą się i udają się do lasu na spacer (jest już ciemno i jest pełnia). Elena dzwoni do Stefana i mówi mu o klątwie oraz o niebezpieczeństwie ze strony wilkołaków. Gdy w piwnicy pod dawną posiadłością Lockwoodów, Mason zakuwa się w łańcuchy, niespodziewanie przychodzi tam Tyler z Aimee Bradley. Mason opuszcza w pośpiechu piwnice niezauważony i ucieka do auta, gdzie przemienia się w wilkołaka. Gdy Stefan szuka w lesie Caroline i Matta, zauważa na ziemni ślady pazurów oraz łańcuchy. Nagle z auta wyskakuje wilk i ucieka. Damon daje Elenie książkę o rodzinie Katherine, którą znalazł na uniwersytecie. Mówi jej, że Katerina pochodzi z Europy i jej prawdziwe nazwisko to Petrova. Matt kaleczy się w rękę, Caroline nie może się opanować i wgryza się w ranę, a następnie kąsa go w szyję. Pojawia się Stefan i odsuwa ją od niego. Caroline i Stefan uciekają przed wilkołakiem, próbując go w ten sposób odciągnąć od Matta. Gdy zatrzymują się na moment, wilk skacze na dziewczynę. W tym momencie zjawia się Tyler, gdy zerka w oczy wilkołaka ten ucieka. Caroline wymazuje w pamięci Matta to co mu zrobiła, a Stefan zmienia pamięć Tylera. Tyler dowiaduje się, że Mason to wilkołak. Caroline zrywa z Mattem. Damon mówi Elenie, że nie wiedział o pierścieniu, gdy skręcał kark Jeremiemu. Ta stwierdza, że stracił jej przyjaźń na zawsze. Gdy rano Caroline się budzi w jej pokoju jest Katherine.

ObsadaEdytuj

Postacie główneEdytuj

Postacie cykliczneEdytuj

Postacie gościnneEdytuj

SoundtrackEdytuj

  • Meiko – Under My Bed
  • Lifehouse – In Your Skin
  • The Asteroids Galaxy Tour – Fantasy Friend Forever
  • The Duke Spirit – Send A Little Love Token
  • Stars – Changes
  • A Fine Frenzy – Ashes And Wine

CytatyEdytuj

Damon: Dzięki, że wpadłeś, Ric. Napijesz się czegoś? Kawy? Burbona? A może kawy z burbonem?

Damon: To znaczy, że Mason Lockwood jest rzeczywistym Lonem Chaney'em. A ten gówniarz, Tyler może być Lonem Chaney'em Jr. To znaczy, że Bela Lugosi, czyli ja, ma totalnie przesrane.

Elena: Możemy więc zacieśnić naszą anty-Damonową solidarność.

Caroline: (do Bonnie) To wszystko? Nie było żadnego "czary-mary"? Migotania światła, podmuchu wiatru? Robiłaś to już kiedyś?

Caroline: Więc teraz jestem niepewną, neurotyczną despotką do kwadratu?

Vanessa: (do Eleny) Werbena naprawdę działa?
Damon: Nie, wcale nie.
Vanessa: (do Eleny) Słyszy nas?
Damon: Nie, to byłoby straszne.
Vanessa: (do Eleny) W myślach też potrafi czytać?
Damon: Nie. Jeśli chcesz mnie zobaczyć nago, to po prostu poproś.

Caroline: Dlaczego patrzysz na niego swoim poważnym, wampirzym wzrokiem?
Stefan: Że co? Moim "poważnym, wampirzym wzrokiem"?
Caroline: Różni się ono od zmartwionego, wampirzego wzroku. Żadne z nich nie różni się jednak od twojego spojrzenia "hej, mamy czwartek".

CiekawostkiEdytuj

  • Dowiadujemy się, że naprawdę Katherine nazywa się Katerina Petrova.

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki