FANDOM

Aa.png
By the Light of the Moon
Informacje o odcinku
Data premiery

9 grudnia 2011

Napisany przez

Mike Daniels

Wyreżyserowany przez

Elizabeth Allen

Poprzedni

The Sacrifice

Kolejny

The Descent

By the Light of the Moon jest jedenastym odcinkiem drugiego sezonu Pamiętników Wampirów.

OpisEdytuj

TYLER ZMIERZA SIĘ ZE SWOJĄ PIERWSZĄ PRZEMIANĄ – W obliczu zbliżającej się pełni księżyca, Caroline pomaga Tylerowi przygotować się na transformację, której nie jest zdolny powstrzymać. W momencie, gdy Stefan i Katherine grają ze sobą w umysłowe gierki, Damon i Alaric są podejrzliwi z uwagi na pojawienie się w Mystic Falls nieznanej Jules. Dziewczyna poszukuje swojego zaginionego przyjaciela, Masona. Elena jest sfrustrowana z powodu tego, jak daleko posunęli się jej przyjaciele oraz Jeremy w celu zapewnienia jej ochrony. Bonnie i Luca pracują razem nad zaklęciem, jednocześnie skrywając przed sobą sekrety. Ostatecznie Elijah niespodziewanie pojawia się z ofertą, która może wszystko odmienić.

StreszczenieEdytuj

Gdy Tyler dzwoni do Masona odpowiada tylko automatyczna sekretarka. Chłopak panikuje przed pełnią i prosi go by oddzwonił. Wiadomość słyszy kobieta, która znajduje się w pokoju Masona. Elena nadal nie wierzy, że usunięcie zaklęcia z kamienia rozwiąże sprawę. Bonnie poddaję ją próbie – zostawia w torebce kamień i wychodzi z pokoju. Elena korzysta z jej nieobecności, wyciąga kamień i chce wyjść. Nie udaje jej się to, ponieważ Bonnie rzuciła zaklęcie na dom, by ta nie mogła go opuścić. Damon mówi Stefanowi, że musieli uwięzić Elenę w domu dla jej bezpieczeństwa. Przynosi mu świece i pożywienie, jednak Stefan go nie chce, by nie dzielić się nim z Katherine. Gdy Tyler wychodzi z domu, w drzwiach spotyka znajomą Masona, która przyjechała z Florydy ? Jules. Mówi Lockwoodom, że przyjechała szukać przyjaciela, ponieważ nie wrócił na Florydę. Tyler spotyka się w barze z Caroline i opowiada jej o wizycie Jules. Alaric dzwoni do Damona, by powiedzieć mu o przyjeździe przyjaciółki Masona do Mystic Falls oraz zgłoszeniu jego zaginięcia. Tyler jedzie z Caroline do piwnic pod dawną posiadłością Lockwoodów, by przygotować się do przemiany. Jules przychodzi do Grilla i szuka Tylera. Damon z Alaricem zastanawiają się czy nowa nieznajoma jest wilkołakiem. Postanawiają użyć podstępu i to sprawdzić, tym bardziej, że zbliża się pełnia. Do drinka dodają tojad i podsuwają go jej do wypicia. Tyler mocuje nowe łańcuchy w piwnicy. Caroline na jego prośbę przynosi tojad, który osłabia wilkołaki. Katherine próbuje zdenerwować Stefana wnikając do jego umysłu. Według niej Damon nie będzie się spieszył, aby uwolnić brata z krypty, bo teraz może być sam z Eleną. Jenna pomaga w badaniach naukowych historykowi, którym okazuje się Elijah. Elena jest przerażona jego obecnością w swoim domu. Tyler zakuty w łańcuchy i wspierany przez Caroline czeka na transformację. Elijah stwierdza, że złamanie klątwy się mu nie przysłuży. Chce użyć dziewczyny, by wywabić Klausa z ukrycia i zabić go. Elena dobija targu z Pierwotnym w zamian za bezpieczeństwo jej bliskich ona pomoże mu zrealizować jego plan. Na koniec ich rozmowy ona stawia jeszcze jeden warunek. Bonnie i Luka przygotowują miejsce do zrzucenia zaklęcia z kamienia księżycowego. Podczas seansu kamień unosi się do góry i rozpryskuje. Damon proponuje Jules pomoc w poszukiwaniach Masona. Gdy udaje mu się namówić kobietę, by napiła się drinka z tojadem, ona wyczuwa zapach ziela. Mówi, że wyczuła zapach wampira, gdy ten tylko wszedł do baru. Tym samym Alaric i Damon odkrywają kim jest przyjaciółka Masona. Jules grozi Damonowi. Gdy Tyler przemienia się w wilka, Caroline ucieka na zewnątrz. Damon po powrocie do domu, zamyka dokładnie drzwi. W środku znajduje sie skruszona Rose. Nagle słychać dźwięk tłuczonej szyby i oboje biegną do salonu. W pokoju znajduje się wilk. Gdy zwierze rzuca się na Damona, Rose odpycha go i wilkołak gryzie dziewczynę. Luka wraca do domu i oddaje ojcu kamień księżycowy, który jak się okazuje nie został zniszczony. Z rozmowy Jonasa z synem wynika, że użyli podstępu by odebrać Bonnie kamień. Na prośbę Elijah mają zrobić jeszcze jedną rzecz, póki jest pełnia księżyca. Do Stefana i Katherine przychodzi Elijah, na jego widok dziewczynę ogarnia przerażenie. Pierwotny mówi Stefanowi, że Elena poprosiła o jego uwolnienie, więc może wyjść z grobowca. Okazuje się, że zaklęcie zostało zdjęte i Stefan opuszcza grobowiec. Elijah hipnotyzuje Katherine i każe jej pozostać w grobowcu dopóki nie pozwoli jej go opuścić. Gdy zaczyna świtać, Caroline sprawdza co dzieje się z Tylerem. Okazuje się, że nie wydostał się na zewnątrz jako wilk. Stefan przychodzi do Eleny. Oboje są szczęśliwi, że mogą znowu być razem. Damon mówi Rose, że Tyler nie wydostał się z piwnicy podczas przemiany, więc do jego domu musiała dostać się Jules. Rose obiecuje mu pomoc przy ochronie Eleny.

ObsadaEdytuj

Postacie główneEdytuj

Postacie cykliczneEdytuj

SoundtrackEdytuj

  • Ra Ra Riot – Shadowcasting
  • Goldhawks – This Time Next Year
  • The Drums – Let’s Go Surfing
  • Agent Ribbons – I’m Alright
  • Superchunk – Everything At Once
  • Land of Talk – Quarry Hymns
  • Howie Day – Longest Night

CytatyEdytuj

Katherine: Jesteście zadziwiająco spokojni, biorąc pod uwagę fakt, że Klaus was zabije, gdy popsujecie jego plan.
Damon: Już raz umarłem. Jakoś dałem radę.

Damon: Naprawdę powinnaś zamknąć drzwi. Rozchmurz się, marudo. Przynajmniej daj mi dwa punkty za pomysłowość.
Elena: Myślisz, że to jest śmieszne?
Damon: Tak, Eleno. Znajduję ubaw w środkach, na które muszę się powoływać, by raz po raz ratować twoje życie.
Elena: Co na to Stefan?
Damon: Uśmiał się.
Elena: A co powiedział na fakt, iż Elijah wciąż żyje?
Damon: Jeśli o to chodzi... Nie powiedziałem mu.
Elena: Czemu?
Damon: Cóż, A - nie może nic na to poradzić, B - to, co przed chwilą powiedziałem.

Jeremy: Kto zajął się Tylerem Lockwoodem i pełnią księżyca?
Damon: Wampirza Barbie poprosiła mnie, żebym pozwolił jej się tym zająć i nie widziałem żadnych przeciwności. Doszedłem do wniosku, że jeśli nawali, on ją ugryzie i pozbędę się dwóch problemów.
Elena: Czekaj, dzisiaj jest pełnia?
Damon: Tak, ale byłaś zbyt zajęta swoimi skłonnościami samobójczym, by to zauważyć.

Damon: (do Eleny) Hej, wiesz co, powinnaś wyjść na słońce. O kurczę, nie możesz.

Alaric: A tak szczerze, to gdzie jest Mason?
Damon: Rozkłada się w swoim aucie.

Caroline: O mój Boże, nie zamierzasz się rozbierać, prawda?
Tyler: To jest elastyczne. Co innego powinienem założyć? Myślę, że to nie będzie jak w "Hulku" i nie będę mógł zatrzymać tych majtek.

Damon: Wybacz, czy ten koleś ci się narzuca?
Alaric: Nikomu się nie narzucam.
Damon: Idealnie. Rób to w innym miejscu. (do Jules) Nie martw się, jest nieszkodliwy. To ktoś w rodzaju miastowego pijaka. Gdy już zaczyna nas męczyć, wsadzamy go w taksówkę i odsyłamy tam, skąd przybył.
Alaric: Proszę, nie mów tak, jakby mnie tu nie było.

Stefan: Przyjemność, którą czerpię z przyglądania się twojemu cierpieniu jest lepsza niż najgorszy ból, jaki kiedykolwiek doświadczyłem.
Katherine: Jest tu duszno, a ja noszę tę sukienkę od kilku dni. Chcesz pomóc mi ją zdjąć? No dalej, Stefanie. Nie bądź takim gburem. Jesteśmy tu razem. Możemy czerpać z tego, co najlepsze.

Jules: Szukam mojego przyjaciela.
Damon: Kogo?
Jules: Masona Lockwooda.
Damon: Znam Masona!
Jules: Doprawdy?
Damon: Tak, to świetny gość.

Jules: (do Damona) Oto twoja wampirza arogancja. Powinieneś się obawiać. Wywąchałam cię w chwili, gdy wszedłeś do tego baru wraz ze swym żałosnym tojadem. Każdej innej nocy w tym miesiącu sytuacja byłaby odwrócona, ale dziś to zły czas na rozpoczęcie ze mną walki. Zostałeś naznaczony.

Katherine: Naprawdę nie będziemy ze sobą rozmawiać?
Stefan: Moglibyśmy porozmawiać o tym, jak zniszczyłaś mi życie.
Katherine: Co mam ci powiedzieć, Stefanie? Że żałuję za wszystko, co zrobiłam? Nie żałuję, rozumiesz? Nazywam to sztuką przetrwania. Opiekowałam się sobą przez pięćset lat.
Stefan: I spójrz, dokąd cię to zaprowadziło.
Katherine: Tak, robiłam straszne rzeczy. Wiem o tym, ale naprawdę kocham cię, Stefanie. Nawet jeśli w to nie wierzysz.

Elijah: Dobry wieczór, Katerino. Dziękuję ci za posiadanie dobrego smaku i bycie przestraszoną.

Rose: Zostanę i ci pomogę.
Damon: W czym mi pomożesz?
Rose: Ratować Elenę, chronić Elenę, wszystko-Elenę.
Damon: Poważnie? Czemu?
Rose: Bo cię lubię. Wierzę w przyjaźń. Tak się składa, że mam wolne miejsce na tym stanowisku, a ty powinieneś wykorzystać każdą szansę na zdobycie przyjaciela.

CiekawostkiEdytuj

  • Poznajemy pierwszą wilkołaczycę ukazaną w serialu - Jules

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki