FANDOM

Tumblr static sidebar2
Czarownica/czarownik
Informacje o gatunku
Status

Ocalały

Pokrewieństwo

Człowiek, Podróżnik

Inne określenia
  • Wiedźma
  • Czarnoksiężnik
  • Służące natury
Umieralność

Śmiertelny (jedynie Dahlia i Freya Mikaelson są nieśmiertelne)

Włosi nazywają je "strega", Joruba z zachodniej Afryki nazywają je "aje", czyli matka. Tam skąd pochodzi moja matka mówią na nie "hexa", a my zwiemy je "czarownicami". Na przestrzeni wieków wampiry je zwalczały, przesiedlały i paliły. Nieistotne czy jest się ich wrogiem, czy sojusznikiem - one mają moc i trzeba się z nią liczyć.
—Elijah opowiada o czarownicach[źródło]

Czarownica (męski odpowiednik to Czarownik) jest to nadprzyrodzona osoba, która posiada magiczne zdolności. Poprzez połączenie się z elementami i siłami natury, czarownice są strażniczkami równowagi, i aby ją utrzymać na świecie, zwalczają siły zła, które zakłócają ową równowagę.

Równowaga w naturzeEdytuj

Równowaga w naturze jest systemem wiary opartym o przestrzeganiu praw natury i szacunku duchów. Celem wielu czarownic jest dotrzymanie praw natury i zachowywanie równowagi w obrębie świata. Do równowagi natury potrzebne jest połączenie duchowe z ziemią i ideałem, że wszystkie rzeczy (np. zwierzęta, ludzie, życie, itd.) są uważane za święte, ponieważ są wszystkimi innymi aspektami natury. Współczesne czarownice również zgodziłyby się, że używanie współczesnych ceremonii, rytuałów i praktyki szamańskiej jest najlepszym sposobem, by dostrajać się z naturalnymi rytmami wszechświata, a także by uzyskać wskazówki i wiedzę od rozsądniejszych znanych czarownic, zwracając się do ich duchów. Jednakże, zgodnie z czarownicą Glorią, która mówiła o sobie jako o "starym woodoo szkolnym" jest zasugerowane że nie wszystkie czarownice przestrzegają tego systemu wiary, i mają wolną drogę, by wybrać jaką moc chcą zachować.

OpisEdytuj

Ludzie, którzy praktykują magię są nazywani "czarownicami". Pochodzenie czarów pozostaje nieznane, jednakże owe istoty istniały przez wiele wieków. Przekazywana jest wiedza o nich oraz umiejętności przez generacje w liniach rodzinnych. Wbrew powszechnej opinii, czarownice nie otrzymują swoich mocy od demonów, ani nie uwielbiają diabła. Za to czarownice biorą pod uwagę siebie jako służące natury, ponieważ ich praca polega na zachowywaniu równowagi na Ziemi.

Magia i jej rodzajeEdytuj

Magia to nadprzyrodzona zdolność. Czary możemy podzielić na dobre i złe (białe i czarne), chociaż rodzaj magii zależy od praktykującego. Czary są dziedziczną cechą, która łączy osobę z elementami i siłami natury. 

Magia tradycyjnaEdytuj

Magia tradycyjna jest najbardziej powszechną formą czarów wśród nowoczesnych czarownic. Tradycyjne czary wzbudzają energię z sił natury i mogą być używanym według inicjatywy czarownicy. Pomimo, że tradycyjna magia jest bardzo popularna wśród czarownic, to również bardzo wyczerpująca. Z powodu faktu, że czarownica wykorzystuje swą własną energię, może doświadczać przejawów zawrotów głowy, znużenia, i drobnych krwotoków nosa. Bonnie Bennett wyjaśniła granice tej mocy Jeremy Gilbert, mówiąc, że gdyby naciskała zbyt mocno, to mogło by ją to zabić 

Magia spirytystycznaEdytuj

Spirytystyczne czary wykorzystują moc duchów natury i zmarłych czarownic, i mogą być używane dla dobrych albo złych celów. W odróżnieniu od innych form czarów, magia ta jest monitorowana przez duchy. Jeśli czarownica będzie wykorzystywać tą magię w celach miłosnych, duchy mogą rozbijać związek, uniemożliwiając czarownicy wykorzystywanie ich mocy. Bonnie Bennett kiedyś zaczerpnęła energię stu zmarłych czarownic w swojej próbie zabicia Klausa. Jednakże, po tym jak użyła mocy, by wskrzesić swojego zmarłego chłopaka, duchy nie chciały pomóc Bonnie, ponieważ uważały, że działa ona wbrew naturze, i że jest to wykroczenie.

Magia rodowaEdytuj

Rodowe czary są formą czarnoksięstwa powszechnie wśród czarownic Nowego Orleanu. Podobnie do Czarów spirytystycznych, ta forma czarnoksięstwa wyciąga energię ze zmarłych przodków czarownicy w jakiejś lokalizacji i może być używana wg. inicjatywy czarownicy, lecz jest monitorowana przez duchy. Jednakże, zgodnie ze słowami Elijah Mikaelson, ta moc może być wykorzystana w lokalizacji, gdzie czarownice umarły, oznaczając, że czarownica powinna opuszczać obszar, po użyciu tych czarów, ponieważ wtedy zmarłe duchy stają się bezsilne.

Czarna magiaEdytuj

Czarna magia jest formą czarnoksięstwa, która wykorzystuje złe moce, i może być używana dla negatywnych celów (np. na zniszczenie czegoś albo nieszczęście, zranienie albo zabicie kogoś) w popularnym użytkowaniu, termin "czarna magia" często jest używany, by opisywać jakąkolwiek formę czarów, która nie przestrzega prawa natury.

EkspresjaEdytuj

Ekspresja jest niezwykle gniewnym formularzem czarów, które wykorzystują ciemność, nieistniejącą w naturze. Szczegóły i historia ekspresji pozostaje nieznana, jednakże zgodnie z Nandi LaMarche, moce ekspresji są uważane za tak mocne, że wiele czarownic dyskredytuje to jako czary, które rozwija się poza ograniczeniami obu tradycyjnych i współczesnych form magii.

Magia ofiarnaEdytuj

Jest to forma magii, w której czarownik czerpie moc od swych ofiar, tym samym zwiększając własne możliwości. Przez niektóre wiedźmy odrzucana i potępiana, nadaje uprawiającym ją siłę oraz umożliwia im rzucanie potężnych zaklęć.

Magia PodróżnikówEdytuj

Moce i zdolnościEdytuj

Poprzez wykorzystanie sił nadprzyrodzonych oraz potęgę żywiołów, czarownice posiadają wiele magicznych zdolności. Dzięki doświadczeniu oraz odpowiedniemu treningowi, ich moce się umacniają.

  • Channeling -
    Hello

    Prekognicja.

    akt odwoływania się albo wzywania wyjątkowych form energii przez skupianie na zewnętrznych źródłach prądu.
  • Opętanie - umiejętność astralnego wejścia w ciało innej osoby.
  • Prekognicja - akt przepowiadania przyszłych wydarzeń opartych z percepcji pozazmysłowej.
  • Perswazja - umiejętność kontrolowania oraz manipulowania umysłami ludzi oraz wszystkich innych nadprzyrodzonych istot.
  • Zadawanie bólu -
    Tumblr n1bh4j62b51s389oyo4 250

    Pirokineza.

    akt tworzenia i zadawania bólu ludziom, a zwłaszcza wampirom.
  • Kontrola nad żywiołami - akt kontrolowania i manewrowania elementami powietrza, ziemi, ognia i wody.
    • Pirokineza - umiejętność wzniecania ognia siłą woli, która może prowadzić do podpalenia danego przedmiotu lub istoty żywej.
    • Geokineza - umiejętność kontroli nad ziemią, przewidywanie i powodowanie trzęsień ziemi.
    • Hydrokineza -
      Niewidzialność

      Niewidzialność.

      umiejętność tworzenia lub zwiększania ilości wody w stanie ciekłym używając psychokinezy do powielenia cząsteczek w niej zawartych. Polega także na umiejętność manipulacji wodą.
    • Aerokineza - psychokinetyczna kontrola nad powietrzem na poziomie cząsteczkowym za pomocą manipulacjii energią.
  • Rzucanie zaklęć -
    Tumblr ndlda7wsAp1s389oyo1 500

    Telekineza.

    akt zmieniania i/lub panowania nad sytuacją przez wykorzystanie czarów, przekleństwa, lub rytuału, itd.
  • Niewidzialność - jest to moc, która sprawia, że jest się niewidocznym dla innych.
  • Telekineza -
    Tumblr nhf9ovmR6q1s389oyo4 500

    Lewitacja.

    akt kontrolowania i manewrowania ruchem przedmiotów przez umysłowy wpływ.
  • Witakineza - umiejętność samoleczenia i sterowania własnym zdrowiem oraz szybkością starzenia się.
  • Termokineza - zwiększenie temperatury krwi do stanu wrzenia przez umysłowy wpływ. Jak na razie Davina jest jedyną czarownicą, która może tego dokonać.
  • Lewitacja -
    Elajnakai6x11

    Iluzja.

    umiejętność unoszenia osób lub przedmiotów, zwykle jest traktowana jako telekineza, jednak wektor przesunięcia jest nie poziomy a pionowy. Może być nazwana telekinezą żywych organizmów.
  • Wskrzeszanie -
  • Iluzja - umiejętność zniekształcenia widzenia rzeczywistości, co prowadzi do błędnej interpretacji czegoś pod wpływem przypadkowego lub przymusowego zakłócenia zmysłów.
  • Sporządzanie eliksirów - umiejętność tworzenia mikstur browarniczych i eliksirów z cudownymi właściwościami.
  • Umiejętności sensoryczne - niektóre czarownice, jak Davina, są w stanie zmysłowo wykryć magię.
  • Nadzwyczajne dary - niektóre czarownice posiadają dar od natury, który jest wyłącznie ich cechą. Sophie Deveraux potrafiła rozpoznać błogosławiony stan kobiety, a Monique rozpoznawała, gdy ktoś kłamał.

Dodatkowe zdolności Dahli i Freyi Edytuj

  • Nieśmiertelność - Freya i Dahlia są nieśmiertelne nie starzeją się i nigdy nie umrą. Po śmierci Dahli Freya Mikaelson stała się jedyną czarownicą, która jest nieśmiertelna.

SłabościEdytuj

  • Niedowierzanie - akt zaprzeczania albo nie wierzenia w magiczny potencjał może spowodować nieumyślnie powstrzymywanie paranormalnej mocy czarownicy.
  • Strach - przygnębiające uczucie wzbudzone przez nieuchronne niebezpieczeństwo, zło, ból, itd., zagrożenie prawdziwe albo wyobrażony sobie; warunek albo uczucie obawiania się może spowodować chwilową utratę mocy czarownicy.
  • Śmiertelność - oparta z faktu, że czarownice są wciąż ludzkie, dzielą wiele z takich samych słabości jako nie-nadprzyrodzone istoty (np. wiek, ścięcie głowy, choroba, sercowe niepowodzenie, uduszenie, itd.)
  • Nadużywanie czarów - nadmierne wykorzystanie czarów może doprowadzić czarownicę do śmierci przez nadmierny wysiłek.

PrzedmiotyEdytuj

Def

Palące się świece.

Główny artykuł: Przedmioty czarownic
  • Świece – przedmiot, używany by wzmocnić zaklęcie czarownicy.
  • Księga czarów – kronika rodzinna, ze starożytnymi przepisami, rytuałami i zaklęcia.
  • Zioła i kamienie – materiały używane jako składniki do browarnictwa, wytwarzania przedmiotów, oraz przyrządzania paranormalnych mikstur.
  • Talizmany – przedmiot wzmacniający moc czarownicy.
  • Athame – ceremorialny nóż do kierowania energią zawartą w kręgu.
  • Kocioł – używany przy rytuałach; do nakładania klątw
  • Sól - używana do wyznaczania granic lub więzienia kogoś

RelacjeEdytuj

NaturaEdytuj

Jedno z głównych źródeł prądu dla czarownic pochodzi z Ziemi, która jest uznawana za najczystszą formę czarów. Czarownicę naturalnie nastraja Natura pozwalająca jej dosłownie "czuć Ziemię’’. W dodatku, czarownice również mogą czerpać energię z elementów. 

Duchy Edytuj

Potocznie znane jako Duchy Natury, biorą duży udział w działalności czarownic. Duchy często pomagają czarownicom. Będąc sumieniem Natury, oni ustanawiają święte prawa i wytyczne czarów. Podczas gdy wiele czarownic jest wiernymi służącymi tych duchów, niektóre czarownice przeciwstawiają się swoim prawom i często są karane. Duchy również mogą być doprowadzone jako dodatkowe źródło zasilania w czarach. 

WampiryEdytuj

Czarownice zwykle mają wrodzony wstręt do wampirów ponieważ powszechnie są dostrzeżeni wśród swojej społeczności jako odrazy. Z perspektywy czasu, wielu wampirów, takich jak Klaus, postrzega czarownice tylko jako narzędzia używane by zaspokoić potrzeby wampira, ale niektóre wampiry, jak Kol, darzą wielkim szacunkiem czarownice i szanują je.

WilkołakiEdytuj

Chociaż czarownice i wilkołaki mają bardzo mało interakcji, wiadomo, że są najstarsze z nadprzyrodzonych istot żywych ponieważ obydwa gatunki antydatują istnienie wampirów.

CzarowniceEdytuj

Podobnie do wilkołaków, z czarownicami kod lojalności spaja się, ponieważ pomagają i chronią siebie, uważają się za jedną wielką rodzinę ‘’wielopokoleniową’’. Jednakże, niektóre czarownice ignorują tę więź i działają wyłącznie za na swój własny osobisty zysk.

Zaklęcia i rytuałyEdytuj

Estherspell

Esther rzuca klątwę na Niklausa.

Główny artykuł: Zaklęcia i rytuały

Jedną z cech charakteryzujących czarownice/czarowników jest umiejętność rzucania czarów. Wszystkie zaklęcia i klątwy znajdują się w księdze czarów. Większość czarów używanych przez praktykantów tradycyjnej lub spirytystycznej (duchowej) magii pochodzą z języka starożytnego, prawdopodobnie z łaciny. Przedstawiciele innego rodzaju magii np. sabat czarownic z Nowego Orleanu, który praktykuje magię rodową wypowiada zaklęcia w języku francuskim lub kreolskim, natomiast Podróżnicy używają języka czeskiego. Jedynie Freya Mikaelson używa języka staronordyckiego, obecnie podobny do norweskiego, islandzkiego, duńskiego i szwedzkiego.

SabatyEdytuj

Sabaty Nowego OrleanuEdytuj

Znane czarownice i czarownicyEdytuj

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki