FANDOM

Rozbuduj!

Damonpowieść.png
Damon Salvatore
Informacje biograficzne
Data urodzenia

31 październik 1468/1486 (22/524 lat)

Miejsce urodzenia

Florencja, Włochy

Zajęcie

Arystokrata
Członek Trzech Kompanii
Student na Uniwersytecie
Podróżnik

Status

Żyje (wskrzeszony)

Powiązania
Rodzina

Giuseppe Conte di Salvatore (ojciec)
Nieznana Kobieta (matka)
Stefano Salvatore (brat)

Związki

Katherine von Swartzschild (XV w.)
Jessalyn D'Aubigne (romans)
Elena Gilbert

Pozostałe biograficzne
Przemieniony/a przez

Katherine von Swartzschild (XVI w.)
Jessalyn D'Aubigne (XX w.)

Zabity/a przez

Stefano Salvatore (jako człowiek)

Przyczyna śmierci

Przebicie mieczem (jako człowiek)
Przebicie gałęzią z drzewa (jako wampir)

Pierwsze pojawienie

Przebudzenie

Ostatnie pojawienie

Wojna róż

Damon Salvatore jest jednym z głównych bohaterów powieści Pamiętniki Wampirów, autorstwa L. J. Smith. Urodził się w XV w. we Florencji jako syn Giuseppe Conte di Salvatore, z którym miał dość napięte relacje. W wampira został przemieniony przez Katherine von Swartzschild, w której był zakochany lecz ich niemy związek jest praktycznie niewidoczny.

Pamiętniki WampirówEdytuj

Pamiętniki Wampirów: PowrótEdytuj

Pamiętniki Wampirów: ŁowcyEdytuj

Pamiętniki Wampirów: ZbawienieEdytuj

Razem z Katherine podróżuje po Europie. W końcu jest szczęśliwy, musi znosić jedynie irytującego go Roberto – nową zabawkę Katherine. Jednakże sielanka kończy się, gdy podczas zwiedzania białej wieży ich trójka zostaje zaatakowana przez niezniszczalne wampiry. W walce ginie Roberto, a Damon ratuje zrozpaczona Katherine i razem uciekają. Oboje przemierzają Europę w celu zmylenia pościgu. Kiedy docierają do Monako, wampir postanawia poprosić Stefano o pomoc, dlatego też dzwoni do niego. Jest zszokowany odmową brata, który usprawiedliwia się potrzebą chronienia Eleny. Niedługo potem dochodzi do bitwy z nieśmiertelnymi. Damonowi i Katherine udaje się unieszkodliwić wszystkich rywali. Wtedy zabierają się za ich przeszukiwanie. Damon znajduje w kieszeni jednego wampira wizytówkę firmy Lifetime Solutions. Kiedy odwraca się, żeby pokazać ją swojej towarzyszce, ta zostaje przebita kołkiem przez jednego z rywali. Damon z wampirze szybkością łapie osuwającą się na ziemie Katherine, a potem skręca kark wampirowi. Salvatore towarzyszy wampirzycy przy śmierci i przysięga jej zemstę. Następnie grzebie ją na cmentarzu i udaje się do Paryża, gdzie dzwoni do Eleny, aby wyżalić jej się. Mówi o śmierci Katherine i Stefano, który nie udzielił mu pomocy. Rozmowę przerywają im nadchodzące wampiry. Damon odlatuje pod postacią kruka w poszukiwaniu firmy, której wizytówkę znalazł u jednego z wampirów. Dociera do Zurychu, gdzie mieści się biuro Lifetime Solutions. Wampir wchodzi do środka i uwodzi młodą sekretarkę. Udaje mu się ukraść jej kartę kodową, dzięki której może bez przeszkód przemieszczać się po budynku, a potem wychodzi. Dopiero wieczorem Salvatore wraca i udaje się do biura prezesa. Dowiaduje się, że naukowcy próbują hodują wampiry podatne na tradycyjne sposoby zabijania jak i również planują zabić wszystkie normalne wampiry na świecie. Wtedy też Damon postanawia, że powróci do przyjaciół i brata w Ameryce. W nocy po śmierci Stefano siada na gałęzi drzewa za oknem Eleny i budzi dziewczynę. Zrozpaczeni tulą się do siebie. Niedługo później odbywa się pogrzeb młodszego z Salvatore’ów. Po uroczystości Damon stoi z Eleną na ulubionym balkonie Stefano. Tam wampir obiecuje dziewczynie, że będzie ją chronił.

Wygląd zewnętrznyEdytuj

Ma elegancką budowę, czarne oczy i proste, czarne włosy. Charakterystyczną rzeczą w jego wyglądzie jest nieziemski uśmiech.

OsobowośćEdytuj

Katherine: "Nie chciałam cię skrzywdzić tak naprawdę. Po prostu się rozgniewałam. Przepraszam."
Damon: "Katherine..."
Katherine: "Tak?"
Damon: "Katherine..."
Katherine: "Tak, Damonie?"
Damon: "Idź do diabła"
— Rozmowa z Katherine.
Damon powierzchownie jest arogancki i nonszalancki. Gdy jest zły, pozwala ponieść się emocjom. Traktuje swoje uczucia bardzo poważnie. W książce przechodzi dużą przemianę dzięki Elenie. Choć początkowo nienawidzi Stefano, po jego wyznaniu jest w stanie poświęcić się dla niego i Eleny. Dużym zaskoczeniem było dla nich zachowanie Damona, który, mimo że jako jedyny mógł się uratować, mówiąc Katherine, że kocha ją najbardziej na świecie, kazał jej iść do diabła.

RelacjeEdytuj

Zakochany w Elenie, chociaż ciężko uściślić do końca ich niepewne relacje. To samo dotyczy brata, którego z jednej strony nienawidzi, lecz z drugiej Stefano jest jedną z ważniejszych osób w jego życiu i gdy trzeba staje w jego obronie. Związki Damona z Mattem Honeycutt, Bonnie McCullough oraz Meredith Sulez są również dość ciekawe.

Moce i zdolnościEdytuj

Damon ma możliwość zmiany postaci m.in. w wilka jednak najczęściej wybiera postać kruka, zwłaszcza do szpiegowania ludzi. Może również kontrolować pogodę. Doskonale wykorzystuje swoje moce pozwalające manipulować ludzkimi umysłami; moc ta jest wyjątkowo silna. Porozumiewa się telepatycznie z innymi wampirami. Jako nieśmiertelny ma również zwiększoną siłę fizyczną, wytrzymałość i zręczność oraz wyostrzone zmysły. 

CiekawostkiEdytuj

  • Kiedy próbował uwieść Elenę w czasie kolacji cytował wiersz "Helen" Edgarda Allana Poe.
  • Nazywał Matta "Mutt", co oznacza młotek. W książce było również wspomniane, że skrót ten oznacza również "Mały Umie Tylko Trajkotać" oraz "Małe Aroganckie Trudne (do pozbycia się) Tałajstwo".
  • W Szale, gdy Katherine porwała Elenę, Damona i Stefano, przyznała, że zawsze bardziej kochała Stefano. Po czym oświadczyła, że mniej nienawidzi Damona i może nawet pozwolić mu żyć.
  • Symbolem jego umysłu jest Damon-dziecko przykuty łańcuchami do skały.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki