FANDOM

Elr.png
Death and the Maiden
Informacje o odcinku
Data premiery

14 listopad 2013

Napisany przez

Rebecca Sonnenshine

Wyreżyserowany przez

Leslie Libman

Poprzedni

Handle with Care

Kolejny

Dead Man on Campus

Death and the Maiden jest siódmym odcinkiem piątego sezonu Pamiętników Wampirów.

OpisEdytuj

SIŁA SOBOWTÓRÓW - Podczas gdy Elena i Damon próbują wyjaśnić Stefanowi sytuację z Amarą, dr Wes dostarcza Katherine pewnych bardzo niepokojących informacji. Nadia zjawia się w pokoju Caroline w akademiku szukając Katherine. Po zaskakującej rozmowie z Amarą, Jeremy i Bonnie widzą cień nadziei. Silas nie dotrzymuje obietnicy, przez co Damon zwraca się do Tessy po pomoc przy jego nowym planie, z kolei Stefan wyznaje Damonowi i Elenie coś rozdzierającego serce.

StreszczenieEdytuj

Silas siedząc na przystanku opowiada tam siedzącej parze, historię swoją i Amary. Czarami topi chłopakowi organy wewnętrzne, a dziewczyna ucieka. Elena odkrywa, że Stefanowi wróciły wspomnienia. On mówi jak do tego doszło. Damon sprawdza, co jego brat pamięta. Stefan poznaje Amarę, a Damon mu mówi, że ona jest człowiekiem. Jeremy rozmawia z Bonnie. Doktor Maxfield robi badania Katherine. Stwierdza, że to nie choroba, ale dziewczyna się starzeje i pozostało jej kilka miesięcy życia. Damon rozmawia telefonicznie z Silasem. Ten mu mówi, że Amara musi umrzeć a także, że nie sprowadzi Bonnie. Nadia zaczepia Caroline i mówi jej, że szuka Katherine. Dziewczyna nie mówi Caroline, że Nadia jest jej córką. Stefan marzy, by zabić Silasa. Amara mówi, że zna Jeremy'ego. Widzi i może dotknąć Bonnie, co jest dla obojga zaskoczeniem. Mówią o tym Damonowi i Elenie. Jeremy wpada na pomysł, że Bonnie może być kotwicą. Damon rozmawia z Tess i chce zawrzeć z nią umowę. Stefan mówi Elenie, dlaczego musi zabić Silasa. Damon prosi Tess, by wypowiedziała zaklęcie, które zmieni Bonnie w kotwicę. Katherine mówi Nadii, że jej nie zostawiła, tylko została jej odebrana. Damon przyprowadza Tessę do domu Salvatorów. Ta rozmawia z Amarą. Tessa przychodzi do Katherine i obiecuje znaleźć lekarstwo na jej starzenie w zamian za odrobinę jej krwi. Tess zaczyna rytuał mając przy sobie Amarę i jej sobowtóry. W trakcie przerywa im Silas., a sobowtóry znikają. Tess walczy z Silasem. Caroline znajduje krwawiącą Katherine i daje jej trochę swojej krwi, by się uleczyła. Jednak jej organizm nie przyjmuje tej krwi. Silas odnajduje Amarę, a ten ze łzami w oczach, pomaga jej umrzeć, ale powstrzymuje go Stefan. Stefan zabija Silasa. Amara widząc martwego Silasa, wbija sobie nóż. Próbuje ratować ją Damon. Tessa rzuca czar, Amara umiera, a Bonnie przychodzi pożegnać się z Jeremym, gdyż myśli, że zamiana się nie uda. Okazuje się, że Tessie się udało, gdyż Jeremy może dotknąć Bonnie. Przychodzi Elena i Caroline, które widzą przyjaciółkę. Katherine przychodzi do Tessy, by ją uleczyła. Ta mówi, że tego nie zrobi, a Katherine widzi jej krew. Bonnie widzi martwą Tessę. Mówi czarownicy, że jako kotwica, będzie czuła każdą śmierć nadnaturalnej osoby. Caroline domyśla się z rozmowy Nadii i Katherine, że ta jest jej córką. Katherine odtrąca pomoc córki. Stefan zakopuje ciało Silasa.

ObsadaEdytuj

Postacie główneEdytuj

Postacie cykliczneEdytuj

SoundtrackEdytuj

  • The Aquatones - You
  • The National - Don't Swallow The Cap
  • Ejecta - Afraid Of The Dark
  • Christina Grimmie - With Love
  • The Neighbourhood - Afraid

CytatyEdytuj

Damon: Miejmy nadzieję, że miłość jest ślepa, a przynajmniej głucha.

Dr Maxfield: Pacjent jest poirytowany. Nie wiadomo czy to objaw, czy osobowość.
Katherine: Osobowość.

Silas: Dowiedziałem się tego w autobusie. Tak w ogóle są tutaj bardzo mili ludzie.
Damon: Jedziesz autobusem? Nie chcę zabrzmieć jak cham, ale trochę nam się tutaj spieszy.

Damon: Silas jest czarownikiem. To żywy, chodzący GPS.

Amara: Pewnie, że cię widzę. Nie jestem ślepa. Mam oczy. Albo jesteś martwa? Wszystko mi się miesza. Nie widzę różnicy między żywym a martwym.

Damon: Miałem nadzieje, że pogadamy.
Tessa: A ja miałam nadzieje, że to moje chińskie żarcie. Do widzenia.

Amara: Co to?
Elena: Księga czarów Bonnie.
Amara: Księga czego?
Katherine: To księga magicznych zaklęć. Idiotka.

Katherine: Spokojnie, okej? Teraz jestem delikatna. (Qetsiyah rozcina jej rękę, po czym Elena daje dłoń do rozcięcia. Gdy spływa krew z jej ręki, spogląda na Katherine i uśmiecha się do niej złośliwie) Popisówa.

Silas: Byliście kiedyś zakochani? (pyta się dziewczyny i chłopaka siedzących koło niego na przystanku) Zakochani? Halo? Wy dwoje?
Dziewczyna: Tak, jesteśmy ze sobą, zakochani.
Silas: Och, to cudownie. Kocham kochać. Tak właśnie.

CiekawostkiEdytuj

  • Amara, Silas oraz Qetsiyah umierają w tym odcinku.
  • Sobowtóry współpracują ze sobą, aby Bonnie mogła stać się "kotwicą", a Amara mogła wreszcie umrzeć.
  • Po raz pierwszy, Nina Dobrev zagrała trzema postaciami w jednej scenie.
  • Bonnie powraca do żywych i staje się kotwicą.
  • Bonnie po raz pierwszy poznaje swoją przodkinię, Qetsiyah.

Wideo promująceEdytuj

The Vampire Diaries 5x07 Extended Promo "Death and the Maiden" (HD)00:31

The Vampire Diaries 5x07 Extended Promo "Death and the Maiden" (HD)

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki