FANDOM

640px-JohnathanGilbertJournal2.png
Dziennik Gilberta
Informacje o przedmiocie
Właściciel

Johnathan Gilbert (martwy)

Używany przez

Jeremy Gilbert
Anna (martwa)
Elena Gilbert
Stefan Salvatore
Damon Salvatore

Status

Zachowany

Dzienniki Gilberta zostały napisane w latach 1800-1864 przez Johnathana Gilberta, który żył w Mystic Falls. W swych wpisach, opowiadał o swoim życiu, wampirach, a także wydarzeniach jakie miały miejsce w miasteczku. Z dzienników, a raczej z informacji zawartych w nich, korzystało wiele osób.

HistoriaEdytuj

Pierwsze dzienniki Johnathana zostały znalezione przez Jeremy'ego. Chłopak miał napisać referat dotyczący folkloru, lub starej historii miasteczka Mystic Falls. Pomysł z dziennikami podsunęła młodemu Gilbertowi jego ciotka - Jenna. Kiedy Jeremy napisał referat, jego nauczyciel Alaric poprosił go, o pożyczenie kilku dzienników, ponieważ chciał bliżej poznać historie o wampirach, spisywane przez Johnathana. Później dzienniki stały się obiektem pożądanym przez Annę, która za wszelką cene chciała uwolnić swą matkę z grobowca pod Kościołem Fell. 

Dzienniki stały się również bardzo przydatne podczas poszukiwania informacji o kompasie, zrobionym przez Johnathana, czy chociażby poszukiwaniu Księgi Emily.

WpisyEdytuj

Czerwiec, 1864

  • "Widziałem ją znowu. Najpiękniejsza kobieta w mieście, o imieniu równie pięknym - Pearl."
  • "Wczoraj spotkałem Barnette wraz z Giuseppe. Kiedy pokazałem im kompas, w ich oczach objawił się sceptycyzm."
  • "Drewno jednego i jedynego drzewa, starożytnego dębu białego, przyniosłoby śmierć Pierwotnemu. Kiedy drzewo spaliło się, uznano, że cała nadzieja przepadła. Lecz popiół z białego dębu ocalał, a czarownica stworzyła sztylet, z którym można było połączyć proch. Ta alchemiczna więź zapewnia niezbędną truciznę. [Broń] może być używana jedynie przez ludzi, ponieważ demonom, które się nią posłużą, przyniesie śmierć. Tak długo, jak sztylet zostaje w ciele Pierwotnego, jest on martwy."
  • "Kołek z białego dębu, to jedyna broń jaka może zabić Pierwotnego. Pierwotni cenią sobie dwie rzeczy - zaufanie i honor. Jeśli kołek pozostanie wciąż w tym samym miejscu, w którym obecnie się znajduje - Pierwotni nie wrócą tu tak szybko."
  • "Wraz z pożarem kościoła Fellów wygasła plaga wampirów i chociaż trwała wojna, nasze miasto było bezpieczne od demonów nocy. Przynajmniej tak sądziliśmy. Potwory, którym zadaliśmy śmierć w płomieniach spłodziły nowe."
  • "Wiedziałem, że zginę. Przed wampirem nie ma ucieczki. Widziałem tego, który mnie zabił. Poznałem go. To był Stefan Salvatore."
  • "Zeszła noc była bardzo zimna, ale teraz nadeszło słońce, które świeci dziś ciepło i jasno. Rozważa się wyprawę na śnieżny spacer w ... bardzo małej szkole. Niektórzy są chorzy, inni idą na noworoczny urlop. Nigdy nie byłem ... tak niezdecydowany co do pomyślności."
  • "Rodzna Fellów wierzyła, że to ja, a nie oni, powinienem być tym, kto ochraniałby księgę zaklęć czarownicy. Ale obawiałem się, że będzie prześladowała mnie z zaświatów. Wykpili mój strach, lecz to Giuseppe Salvatore go mnie pozbawił. Powiedział, że utrzyma w tajemnicy istnienie księgi z zaklęciami. Oznajmił, iż zabierze go ze sobą do grobu."
  • "Nie odpowiadał przez chwilę, ale rozejrzał się dookoła, do góry, w dół, a następnie zerwał z siebie koszulę i za pomocą długiego [...] rozciął żyłę na klatce piersiowej. Myśląc, że powinienem wykorzystać tę sytuację, zapytałem go: "Co w kwestii...?"

CiekawostkiEdytuj

  • Mimo że wielu członków Rady Założycieli prowadziło dzienniki, został ukazany tylko ten należący do Johnathana.

GaleriaEdytuj

Zobacz równieżEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki