FANDOM

Rozbuduj!

Elenapowieść.png
Elena Gilbert
Informacje biograficzne
Data urodzenia

6 lipiec 1974

Miejsce urodzenia

Fell's Church

Zajęcie

Absolwentka LiREL
Studentka na UD

Status

Nieśmiertelna

Powiązania
Rodzina

Thomas Gilbert (ojciec)
Elizabeth Morrow-Gilbert (matka)
Margaret Gilbert (siostra)
Judith Maxwell (ciotka)
Robert Maxwell (wujek)
Katherine von Swartzschild (przyrodnia siostra)
Baron von Swartzschild (ojczym)

Związki

Matt Honeycutt
Stefano Salvatore
Damon Salatore

Pozostałe biograficzne
Zabity/a przez

Katherine von Swartzschild (jako człowiek i jako wampir)

Przyczyna śmierci

Utonięcie (jako człowiek)
Spłonięcie na słońcu (jako wampir)

Pierwsze pojawienie

Przebudzenie

Ostatnie pojawienie

Bez maski

Wiesz, mylisz się co do niej. Uważasz, że jest słodka i uległa, taka jak Katherine. A nie jest. Ona w ogóle nie jest w twoim typie, mój świętoszkowaty braciszku. Ma w sobie ducha i ogień, z którymi nie wiedziałbyś, co robić.
—Damon do Stefano[źródło]

Elena Gilbert to główna bohaterka powieści Pamiętniki Wampirów, autorstwa L. J. Smith. Jest ona najlepszą przyjaciółką Meredith Sulez, Bonnie McCullough i Matta Honeycutta. Kiedyś kolegowała się także z Caroline Forbes, ale nieustanna zazdrość dziewczyny o Elenę zakończyła ich znajomość. Panna Gilbert jest narzeczoną Stefano Salvatore, którego kocha z całego serca, jednak jego brat, Damon też nie jest jej obojętny. Ma osiemnaście lat i pochodzi z małego miasteczka Fell's Church,w stanie Virginia.  Elena ma młodszą siostrzyczkę, Margaret, do której jest bardzo przywiązana. Po wypadku ich rodziców, siostry zostały wzięte po opiekę swojej ciotki, Judith oraz jej partnera - Roberta.

WyglądEdytuj

"(...) Wiedziała, co w nim zobaczy. Elenę Gilbert, czadową, szczupłą blondynkę, maturzystkę, która zawsze ma najfajniejsze ciuchy, której pragnął każdy chłopak i którą każda inna dziewczyna chciałaby być. Dziewczynę, która w tej chwili miała nachmurzoną minę i ściągnięte usta. A to było do niej zupełnie niepodobne."

Elena została opisana jako anielsko piękna, tak piękna, że wszyscy chłopcy w Fell's Church pragną jej, a wszystkie dziewczyny w miasteczku chcą być takie jak ona.

Ma grube, jedwabiście gładkie, złote włosy, które sięgają jej do talii, a jej brwi i długie rzęsy są w ciemniejszym odcieniu blondu niż włosy. Jej oczy mają hipnotyzujący kolor: niebieski jak kamień lapis-lazuli, ale są także nakrapiane złotem i odcieniami fioletu. Jej cera jest opisana jako gładka, perfekcyjna i przejrzysta - Stefano stwierdził, iż skóra Eleny przypomina mu łabędzie, alabaster czy porcelanę. Jednak, ze względu na jej nieskazitelnie jasną karnację, Elena niełatwo się opala, a więc może szybko dostać poparzenia słonecznego. Jej cera jest także częściowo przyczyną jej przezwisk "Królowa Śniegu", "Królowa Lodu" czy "Lodowa Księżniczka". Sylwetka Eleny została opisana jako szczupła i smukła, wysoka w porównaniu do drobnej Bonnie, lecz niska przy Meredith.

OsobowośćEdytuj

Pamiętniki Wampirów (oryginalna wersja)Edytuj

Powrót o ZmierzchuEdytuj

UwięzieniEdytuj

Dusze CieniEdytuj

PółnocEdytuj

FantomEdytuj

Pieśń KsiężycaEdytuj

Moc przeznaczeniaEdytuj

Nareszcie wiem, kim jestem. To naprawdę ironia losu, że zostałam Strażniczką, bo właśnie Strażników najbardziej się bałam i nienawidziłam. Ale Ziemski Strażnik jest kimś innym; Andrés mi to pokazał. Mogę być współczująca, kochająca i ludzka, i mogę używać swojej mocy po to, by chronić swój dom i bliskich mi ludzi, i nie pozwolić, by zło niszczyło tych, którzy niczym nie zawinili.
—Elena pisze o sobie w swoim pamiętniku[źródło]

CiekawostkiEdytuj

  • Nie posiada własnego samochodu.
  • Jej ulubionym zajęciem jest pisanie w swoim pamiętniku.
  • Woli się wykąpać niż wziąć prysznic.
  • Elena kocha kawę i preferuje picie kawy bardziej niż jedzenie.
  • W serialu Elena jest szatynką i ma brązowe oczy, natomiast w książce jest blondynką o niebieskich oczach.
  • Elena w serialu nie ma młodszej siostry, tylko młodszego brata, Jeremy'ego.
  • Jest przyrodnią siostrą Katherine.
  • W ostatnich księgach jest z Damonem.
  • Jej pamiętnik jest koloru niebieskiego.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki