FANDOM

Gloria
Gloria
Informacje biograficzne
Data urodzenia

1894 (117 lat)

Miejsce urodzenia

Chicago

Gatunek

Duch

Status

Martwa

Powiązania
Rodzina

Nieznana

Związki

Stefan Salvatore (1922, miłość bez wzajemności)

Pozostałe biograficzne
Zabity/a przez

Katerina Petrova

Przyczyna śmierci

Rana w szyję (jako człowiek; po raz 1)

Aktor/ka

Enisha Brewster (młoda Gloria)
Charmin Lee

Pierwsze pojawienie

The End of the Affair

Ostatnie pojawienie

Disturbing Behavior

Gloria była 117-letnią czarownicą, a także była właścicielką baru. Gloria nie była nieśmiertelna. Pomimo jej czarująco dobrego wyglądu, i czterdziestoletniej aparycji, Gloria jest jedyną wiedźmą, jak dotąd znaną, która posiada

Sezon 3Edytuj

Po niespodziewanej wizycie Klausa i Stefana Salvatore, Gloria informuje Klausa, że potrzebuje ona pomocy Rebeki w przywołaniu ducha wiedźmy, która go przeklęła.

Później, Glorię odwiedza inny wampir - Damon Salvatore, którego czarownica ratuje z morderczych rąk Klausa.

Gloria jako jedyna osoba odkrywa tajemnice zaginięcia naszyjnika należącego do Rebeki, który to został przekazany Elenie, lecz Gloria tą wiadomość pozostawia dla siebie - nie mówi o tym Klausowi.

Następnie, gdy odwiedza ją Stefan, czarownica torturuje go, by dowiedzieć się dlaczego Klaus nie jest w stanie stworzyć hybryd, niespodziewanie pojawia się Katherine, która ratuje Stefana przeszywając szyję Glorii kołkiem. zdolność do spowalniania procesu starzenia. Została zabita przez Katherine Pierce.

Wygląd zewnętrznyEdytuj

OsobowośćEdytuj

Moce i zdolnościEdytuj

  • Nieśmiertelność - duch jest nieśmiertelny, będzie istniał zawsze i nigdy nie umrze.
  • Opętanie - duch może manipulować sobą tak, by sprawiać wrażenie osoby żywej duszą, umysłem oraz ciałem.
  • Telekineza - duchy potrafią przenosić obiekty, a także ludzi.
  • Teleportacja - duchy, dzięki nadprzyrodzonym mocom, mogą przenosić się z jednego miejsca do drugiego.
  • Zdolności czarownic - jeżeli duch umiera jako czarownica, posiada umiejętności magiczne.

  • Przywoływanie - akt odwoływania się albo wzywania wyjątkowych form energii przez skupianie na zewnętrznych źródłach prądu.
  • Prekognicja - akt przepowiadania przyszłych wydarzeń opartych z percepcji pozazmysłowej.
  • Perswazja - czarownice mogą kontrolować oraz manipulować umysłami ludzi.
  • Zadawanie bólu - akt tworzenia i zadawania bólu ludziom, a zwłaszcza wampirom.
  • Kontrola nad żywiołami - akt kontrolowania i manewrowania elementami powietrza, ziemi, ognia, i wody.
  • Rzucanie zaklęć - akt zmieniania i/lub panowania nad sytuacją przez wykorzystanie czarów, przekleństwa, lub rytuału, itd.
  • Telekineza - akt kontrolowania i manewrowania ruchem przedmiotów przez umysłowy wpływ.
  • Termokineza - zwiększenie temperatury krwi do stanu wrzenia przez umysłowy wpływ. Jak na razie Davina jest jedyną czarownicą, która może tego dokonać.
  • Sporządzanie eliksirów - akt mikstur browarniczych i eliksirów z cudownymi właściwościami.
  • Umiejętności sensoryczne - niektóre czarownice, jak Davina, są w stanie zmysłowo wykryć magię.
  • Nadzwyczajne dary - niektóre czarownice posiadają dar od natury, który jest wyłącznie ich cechą. Sophie Deveraux miała dar przepowiadania kiedy dziewczyna jest w ciąży.

SłabościEdytuj

  • Izolacja - duch może komunikować się z ludźmi jedynie za pośrednictwem medium, bądź czarownicy. Jednakże, jeżeli taka osoba zechce odwołać ducha, będzie on musiał zniknąć na owe żądanie.
  • Magia - jak wszystkie żywe stworzenia, duchy są podatne na czary.

  • Niedowierzanie - akt zaprzeczania albo nie wierzenia w magiczny potencjał może spowodować nieumyślnie powstrzymywanie paranormalnej mocy czarownicy.
  • Strach - przygnębiające uczucie wzbudzone przez nieuchronne niebezpieczeństwo, zło, ból, itd., zagrożenie prawdziwe albo wyobrażony sobie; warunek albo uczucie obawiania się może spowodować chwilową utratę mocy czarownicy.
  • Śmiertelność - oparta z faktu, że czarownice są wciąż ludzkie, dzielą wiele z takich samych słabości jako nie-nadprzyrodzone istoty (np. wiek, ścięcie głowy, choroba, sercowe niepowodzenie, uduszenie, itd.)
  • Nadużywanie czarów - nadmierne wykorzystanie czarów może doprowadzić czarownicę do śmierci przez nadmierny wysiłek.

PrzedmiotyEdytuj

  • Świece – przedmiot, używany by wzmocnić zaklęcie czarownicy.
  • Księga czarów – kronika rodzinna, ze starożytnymi przepisami, rytuałami i zaklęcia.
  • Zioła i kamienie – materiały używane jako składniki do browarnictwa, wytwarzania przedmiotów, oraz przyrządzania paranormalnych mikstur.
  • Talizmany – przedmiot wzmacniający moc czarownicy.

CiekawostkiEdytuj

  • W latach "młodości" była zakochana w Stefanie Salvatore.
  • Druga czarownica po Bree posiadająca własny bar.
  • Doskonale zna rodzinę Pierwotnych i braci Salvatore.
  • Uważana przez Klausa za jego "ulubioną czarownice".
  • Pomaga Klausowi w rozwikłaniu niemożności stworzenia kolejnych hybryd.
  • Po raz pierwszy widzimy ją w retrospekcjach z 1922 roku.

GaleriaEdytuj