FANDOM

Henrikk
Henrik Mikaelson
Informacje biograficzne
Data urodzenia

Przed 990 (+10 lat)

Miejsce urodzenia

Nowy Świat

Gatunek

Duch

Status

Martwy

Powiązania
Rodzina

Mikael (ojciec)
Esther (matka)
Dahlia (ciotka)
Freya Mikaelson (siostra)
Finn Mikaelson (brat)
Elijah Mikaelson (brat)
Niklaus Mikaelson (przyrodni brat)
Kol Mikaelson (brat)
Rebekah Mikaelson (siostra)
Hope Mikaelson (bratanica)
Nienarodzony syn Frei i Mathiasa (siostrzeniec)

Pozostałe biograficzne
Zabity/a przez

Nieznanego wilkołaka

Przyczyna śmierci

Rozszarpanie przez wilkołaka

Aktor/ka

Devon Allowitz

Pierwsze pojawienie

Ordinary People (retrospekcje)

Ostatnie pojawienie

Always and Forever (retrospekcje)

Nasz najmłodszy brat został zabity przez największy postrach naszej wioski. Ludzi, którzy mogli przemieniać się w wilki podczas pełni księżyca. Nasza rodzina była zdruzgotana, a nikt mocniej niż Niklaus. Zdeterminowany, by chronić resztę swych dzieci, ojciec zmusił matkę, aby wezwała czarną magię w celu uczynienia nas silniejszymi.
—Elijah o śmierci Henrika.
Henrik Mikaelson był najmłodszym członkiem rodziny Mikaelson oraz synem Mikaela i Esther. Miał sześcioro rodzeństwa - czterech braci (Finn, Elijah, Niklaus, Kol) oraz dwie siostry (Freya, Rebekah). Został rozszarpany przez wilkołaki, kiedy razem z Klausem poszli podglądać je podczas pełni, aby zobaczyć ich przemianę w zwierzęta. Mimo, iż czarownica Ayana starała się go uratować, było za późno. Jego śmierć była bezpośrednią przyczyną, dla której Mikael poprosił swoją żonę o przemianę siebie i pozostałych dzieci w wampiry.

Henrik był członkiem rodziny Mikaelson.

HistoriaEdytuj

Henrick 4

Klaus przynosi Henrika.

Henrik urodził się w Nowym Świecie jako siódme, a zarazem najmłodsze dziecko Mikaela i Esther. Był bardzo blisko związany z Klausem (prawdopodobnie był jego ulubionym bratem) i Rebekah. W retrospekcjach było ukazane, jak wraz z Bekah obserwował walkę Niklausa i Elijah. Oboje śmiali się, zastanawiając się, który z braci wygra. Gdy przyszedł Mikael, przerywając "zabawę", ich entuzjazm zgasł. Bardzo możliwe, iż Henrik w głębi duszy czuł złość na ojca za to, w jaki sposób traktował Klausa.
Później zostało pokazane, jak przerażony Niklaus pędem wbiega do centrum wioski, niosąc na rękach
Henrick 2

Esther, Klaus i Ayanna nad ciałem Henrika.

zakrwawionego i bladego Henrika. Wszyscy byli zszokowani i spanikowani. Chłopak położył swojego młodszego braciszka na ziemi, wyjaśniając, iż wybrali się w nocy podglądać przemianę wilkołaków i jeden z nich zaatakował Henrika. Na pierwszy rzut oka dało się zobaczyć, iż Klaus bardzo przejmuje się stanem brata i obwinia się o to, co się stało. Mimo, iż Esther wezwała na pomoc czarownicę Ayanę, Henrika nie udało się uratować. Umarł w wyniku rozszarpania i utraty krwi. Jego śmierć była bezpośrednią przyczyną, dla której Mikael poprosił swoją żonę o przemianę reszty dzieci i siebie w wampiry.

Pamiętniki Wampirów: Sezon 3Edytuj

Martwyhenrik3x08

Martwy Henrik.

W Ordinary People, Rebekah cofa się do przeszłości, opowiadając początek swej rodzinnej historii. Wspomina najmłodszego brata - Henrika - oraz ujawnia okoliczności, w jakich zmarł. Dodaje także, że jego śmierć miała wielki wpływ na Niklausa, który najbardziej to przeżył i który obwiniał się za stratę brata, ponieważ to on zabrał go na "pokaz przemiany ludzi-wilków".

The OriginalsEdytuj

W Always and Forever, Elijah opowiada Hayley historię swojej rodziny. Wyjaśnia, iż przez śmierć Henrika, ich najmłodszego brata, matka przemieniła ich w wampiry. Nie chciała bowiem, aby ktokolwiek, kiedykolwiek mógł jeszcze raz zagrozić jej rodzinie. Był to sposób na obronę przed wilkołakami z wioski.

W Every Mother's Son, okazuje się, iż wilkołak, który zabił Henrika wywodził się z watahy prawdziwego ojca Klausa - Ansela.
W Red Door, Mikael wyjawia, iż jednym z powodów, dla których ścigał Klausa przez wieki, była śmierć Henrika.

Wygląd zewnętrznyEdytuj

Henrik wyglądał na jedenasto/dwunastolatka średniego wzrostu i z ciemnobrązowymi włosami, sięgającymi mu prawie do ramion. Jego oczy miały ciemną barwę, a karnacja jasny odcień. Chłopak nigdy nie wypowiedział ani słowa, ale można podejrzewać, iż podobnie jak swoje rodzeństwo, miał europejski akcent.

OsobowośćEdytuj

Niewiele wiadomo o osobowości Henrika oprócz tego, że był cichy i trzymał się w pobliżu starszych braci, ale, jak reszta rodzeństwa, bał się swojego ojca. Podczas pełni księżyca Niklaus i Henrik poszli zobaczyć transformacje wilkołaków. To dowodzi, że był równie lekkomyślny jak jego przyrodni brat. Henrik był najwyraźniej bliższy Rebece i Klausowi niż pozostałym braciom.

WystąpieniaEdytuj

TVD: Sezon 3

TO: Sezon 1

TO: Sezon 2

RelacjeEdytuj

Niklaus MikaelsonEdytuj

Klaudsi

Klaus jest zrozpaczony po śmierci Henrika.

Niklaus był prawdopodobnie ulubionym bratem Henrika. Oboje bardzo się kochali, a młodszy podziwiał Klausa, tak jak podziwia się starszego brata. Wybrali się oni w dwójkę podglądać wilkołaki podczas pełni księżyca, co było fatalne w skutkach - zakończyło się śmiercią Henrika. Klaus przez lata obwiniał się za to wydarzenie i chyba to właśnie on najciężej przeżył stratę ukochanego braciszka.

Rebekah MikaelsonEdytuj

Henrik&rebekah3x08

Henrik i Rebekah.

On i Rebekah najprawdopodobniej byli bardzo blisko. Razem obserwowali "walkę" Klausa i Elijah, ze śmiechem zastanawiając się, który z nich wygra. Podobnie jak Niklaus, dziewczyna była zdruzgotana śmiercią Henrika, jednak nie obwiniała o to swojego starszego brata - wręcz przeciwnie, pocieszała go.

MikaelEdytuj

Niewiele wiadomo na temat relacji Henrika i Mikaela, ale podobnie jak reszta rodzeństwa, bał się swojego ojca. Prawdopodobnie czuł także do niego złość z powodu tego, jak traktował jego starszego brata, Niklausa. Mikael jednak bardzo kochał swojego syna (chociaż prawdopodobnie tego nie okazywał). Przez setki lat obwiniał Klausa za jego śmierć, która był jednym z powodów, dla którego najstarszy Pierwotny ścigał hybrydę przez wieki.

CiekawostkiEdytuj

  • Był najmłodszy z rodzeństwa.
  • Został rozszarpany przez wilkołaka.
  • Nie dożył dnia, kiedy jego rodzina została przemieniona w wampiry.
  • Jest jedynym członkiem rodziny Mikaelson, który pojawił się tylko w retrospekcjach.
  • Tylko on nie poznał najstarszej córki jego rodziców - Freyi.
  • Michael Narducci powiedział, iż był on zwykłym człowiekiem, w odróżnieniu od swojego rodzeństwa, które posiadało magiczne zdolności.
  • Jego śmierć była bezpośrednią przyczyną, dla której Esther zmieniła swoje dzieci i męża w wampiry.
  • Nigdy nie wypowiedział ani słowa w żadnej retrospekcji.

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki