FANDOM

Tvdisodamonisobelwine.png
Isobel (odcinek)
Informacje o odcinku
Data premiery

6 maja 2010

Napisany przez

Caroline Dries & Brian Young

Wyreżyserowany przez

J. Miller Tobin

Poprzedni

Blood Brothers

Kolejny

Founder's Day

Isobel jest dwudziestym pierwszym odcinkiem pierwszego sezonu Pamiętników Wampirów.

OpisEdytuj

ISOBEL POWRACA DO MYSTIC FALLS - Isobel wraca do miasta i zadziwia Alarica swoją postawą i żądaniami o zorganizowanie spotkania z Eleną. Gdy matka i córka w końcu się spotykają, Isobel odmawia odpowiedzi na większość z pytań Eleny, ale wyjawia, że nie powstrzyma się przed niczym, by odnaleźć tajemniczy wynalazek, którego poszukuje John Gilbert. Niebezpieczne działania Isobel sprawiają, że Stefan, Damon i Bonnie wkraczają, aby pomóc Elenie uporać się z sytuacją.

StreszczenieEdytuj

Isobel żąda spotkania z Eleną. Grozi, że zacznie zabijać mieszkańców Mystic Falls, jeśli Alaric nie przekona jej córki. On początkowo się nie zgadza, lecz nie ma wyjścia; żona o mało go nie zabija. Elena rozmawia z Damonem przez telefon - Stefan jest zazdrosny. Dziewczyna tymczasem ma pomóc Bonnie i Caroline w przygotowaniach do Dnia Założyciela. Po drodze zgarnia ją jednak Rick. Kierownikiem artystycznym reprodukcji bitwy o Willow Creek zostaje Tyler. Matt wciąż jest na niego zły za scenę z Kelly. Z ich wrogich stosunków nie jest zadowolona Caroline, która wyczuła tez napięcie między Eleną i Bonnie. Do Eleny, Stefana i Alarica dołącza Damon. Rozmawiają o Isobel. Elena zgadza się na spotkanie, które ma odbyć się w Grill. Z daleka stolik dziewczyny obserwuje Stefan. Zjawia się jej matka. Okazuje się, że Katherine znalazła ją po przemianie. Nie chce zdradzić, kto jest ojcem Eleny. Porównuje ją do jej przodki ni pod względem bawienia się obydwoma Salvatore’ami. Później każe córce zdobyć dla siebie wynalazek. Isobel wychodzi, Elena płacze. Widzi ją Bonnie i przechodzi obojętnie. John odwiedza Isobel w domu przejętym przez bank, która zabawia się swoimi maskotkami ?Cherie i Frankiem. Gilbert nie akceptuje jej stylu życia. Wampirzyca pyta go o wynalazek, postanawia sama go zdobyć. Na zewnątrz Alaric i Damon rozmawiają. Damon mówi, że będąc wampirem można wyłączyć poczucie winy. Jeremy próbuje się skontaktować z Anną, lecz dziewczyna nie odbiera telefonu. John chce z chłopakiem rozmawiać na jej temat, lecz on odmawia. Damon w domu Isobel gra w Cherie w karty. Zjawia się pani domu. Salvatore ją uwodzi. Dowiaduje się, ze to Katherine chce zdobyć urządzenie. Zaczynają się całować, lecz to była gra ze strony Damona ? grozi Isobel, że rozerwie ją na strzępy, jeśli nie zostawi Eleny w spokoju. U Eleny zjawia się Bonnie. Przeprasza za wcześniejsze zachowanie. Gilbertówna zwierza się jej ze swoich kłopotów. Później czarownica pokazuje przyjaciółce księgę Emily, w której są zapiski na temat tajemniczego wynalazku. Mówi jej, że to broń przeciwko wampirom, ale ona może to unieszkodliwić. Jeremy pyta Elenę o Annę, lecz ta nic nie wie. Wyjawia siostrze, że wie o wampirach. Po chwili elena spotyka Isobel, która dowiedziała się różnych rzeczy na temat przyjaciół córki. Na jej zlecenie Frank powoduje zawalenie się przyczepy na Matta. Chłopakom przy pomocy Stefana udaje się ją podnieść. Donovan jest ranny. Caroline każe Tylerowi zabrać chłopaka do szpitala. Tymczasem Isobel porywa Jeremy’ego. Grozi, że zabije go, jeśli nie dostanie wynalazku. Isobel przetrzymuje młodego Gilberta. Dołącza do niego wujek John, któremu wampirzyca wcześniej zdejmuje pierścień. Gdy zostają sami, Johnathan opowiada bratankowi o urządzeniu, którego chcą użyć przeciwko wampirom z grobowca. Damon nie ufa Bonnie, lecz w końcu oddaje jej wynalazek, by mogła go unieszkodliwić. Robi to. Na placu w centrum miasta Elena daje Isobel urządzenie. John i Jeremy są już bezpieczni. Wampirzyca mówi córce, że Damon ją kocha, czemu przysłuchują się bracia Salvatore. Radzi jej ponadto, by nie zabawiała się obydwoma, bo skończy jak Katherine. Jeremy mówi Elenie, że czytał jej pamiętnik. Nie chce słuchać wyjaśnień dziewczyny. W nocy odwiedza go Anna, mówi chłopakowi o śmierci swojej matki. Jest zrozpaczona. Do Alarica przychodzi Isobel. Żegna się z nim, a później usuwa z jego głowy wspomnienie o swojej chwili słabości. Tak naprawdę nigdy nie przestała go kochać. Gdy wyjeżdża z miasta, dzwoni do Johna. To on jest ojcem Eleny. Na swoim progu znajduje pierścień i wynalazek. Stefan każe Damonowi trzymać się jak najdalej od Eleny. Jest zazdrosny. Brat dzieli się z nim spostrzeżeniami na temat tego, że John może być ojcem Eleny. Okazuje się, że Bonnie wcale nie usunęła zaklęciem mocy wynalazku. Czuła, ze to nie w porządku wobec jej babci i wszystkich. Wciąż stanowi on broń przeciwko wampirom.

ObsadaEdytuj

Postacie główneEdytuj

Postacie cykliczneEdytuj

Postacie gościnneEdytuj

SoundtrackEdytuj

  • Vampire Weekend - Giving Up The Gun
  • Anya Marina - All The Same To Me
  • Neon Trees - Our War
  • Sounds Under Radio - Sing
  • Cage The Elephant - Ain’t No Rest For The Wicked
  • The Cribs - We Share The Same Skies
  • Band Of Horses - Laredo

CytatyEdytuj

Isobel: Miałeś nade mną popłakać i ruszyć dalej ze swoim życiem.
Alaric: Byłaś moją żoną i kochałem cię. Jak mógłbym cię nie poszukiwać?
Isobel: Ponieważ nie byłam zagubiona, Rick.

Alaric: (do Isobel) Mam przekazać wiadomość? Wal się. Samolubna szmata.

Elena: [...] chciałam sprawdzić, jak tam.
Damon: Cóż, u mnie świetnie, dzięki, że pytasz.
Elena Jak tam u Stefana.
Damon: Och, u niego. On... jest straszny.
Elena: O co chodzi?
Damon: Znowu jest tym nudnym, uporządkowanym gościem na odwyku. Skutecznie uleczyłaś go z wszystkiego, co było ciekawe w jego osobowości.

Alaric: Damonie, dzięki za przybycie.
Damon: Przepraszam za spóźnienie. Mój pies zjadł mi... nieważne.

Elena: Ludzkie życie znaczy dla ciebie tak mało?
Isobel: Nic dla mnie nie znaczy. To część bycia tym, czym jestem.
Elena: Wcale nie. Znam inne wampiry, to nieprawda.
Isobel: Twój nowy chłopak jest tam przy stole do bilarda? Stefan Salvatore. Czemu Stefan? Czemu nie zdecydowałaś się na Damona? A może bawisz się obydwoma tak jak robiła to Katherine?

Alaric: Stefan ma swoje człowieczeństwo, jest dobrym facetem. A ty jesteś draniem, zabijasz ludzi, ale wciąż widzę w tobie coś ludzkiego. W niej nie widziałem nic.
Damon: Możesz to wyłączyć, wystarczy nacisnąć guzik. Chociaż Stefan jest inny. Chce przeżywać ludzkie doświadczenia. Odczuć każdy odcinek "Jak poznałem twoją matkę?", dlatego dopuszcza swoje emocje do głosu. Problem w tym, że wampirzy instynkt dąży do odrzucenia uczuć. Isobel wybrała tę łatwiejszą drogę - bez poczucia winy, bez wstydu, bez żalu. Gdybyś mógł to wyłączyć, nie zrobiłbyś tego?

John: [do Jeremy'ego] Próbowałem nawiązać rozmowę, bo nikt inny w tym domu mnie nie lubi. Przynajmniej ja mogę porozmawiać z tobą, jeśli potrzebujesz pogadać o dziewczynach.
Jenna: Proszę cię, ja jem!

Damon: Och, Cherie, znowu wygrałaś. Mam nadzieję, że założyłem ładną bieliznę.

Bonnie: Jaka jest twoja ulubiona książka? [...]
Damon: Książka... Może być "Zew krwi" Jacka Londona?

Jeremy: Wujek John uderzył się w głowę. To był wypadek.
Jenna: Wszyscy się z tego śmiejemy.

Elena: Skąd wiedziałaś, że [Damon] odda mi wynalazek?
Isobel: Bo jest w tobie zakochany.

Elena: Dziękuję.
Isobel: Za co?
Elena: Za bycie tak ogromnym rozczarowaniem. Dzięki temu wspomnienie mojej prawdziwej matki zostało cudownie nietknięte.
Isobel: Żegnaj, Eleno. Tak długo, jak będziesz miała rękę Salvatore'a pod każdym ramieniem, jesteś przeklęta. Katherine była mądra i wydostała się. Ale wszyscy wiemy, że nie jesteś Katherine.

Isobel: Co ty robisz?
Alaric: Cóż, nie mam już pierścienia ani werbeny. Zabij mnie lub użyj perswazji, bo nie wierzę ci. Nawet przez sekundę.
Isobel: Chciałam tego... Potrzebowałam tego... I już na zawsze będę tego żałować. To był mój błąd, a nie twój. [zauracza Alarica] Nie będziesz tego pamiętał. Kochałam cię, naprawdę cię kochałem, a gdy myślę o tym, co zostawiłam, to mnie boli. Ale teraz możesz już ruszyć naprzód, tak będzie łatwiej. Żegnaj, Rick.

Damon: Czy jestem jedyną osobą, która potrafi złożyć to wszystko do kupy? Isobel! Halo! Umawiała się z Johnem, gdy miała 15 lat; zachodzi w ciążę i ląduje w gabinecie jego brata. Teraz, jak myślisz, jaka była rola Johna w tym wszystkim? No dalej, pomyśl o tym, poczekam. Już załapałeś? Doszedłeś do wniosku?
Stefan: A więc uważasz, że John jest ojcem Eleny?
Damon: Ding, ding, ding!

Isobel: Katherine chce, by wszystkie wampiry z krypty umarły, a ja chciałabym dodać do nich dwa inne nazwiska.
John: Niech zgadnę.
Isobel: Stefan i Damon. Nie chcę dla niej takiego życia.
John: To była zawsze część planu. Uznaj, że są martwi.
Isobel: Jest naszą córką, Johnie. Jesteśmy jej to dłużni.

Bonnie: Zrobiłam coś złego, Caroline, a później skłamałam.
Caroline: Komu?
Bonnie: Elenie. Udawałam, że robię coś, czego w rzeczywistości nie robiłam.
Caroline: O czym ty mówisz?
Bonnie: Nie mogłam zrobić czegoś, czego ona ode mnie oczekiwała. To nie było właściwe. Moja babcia nigdy by tego nie zrobiła, więc ja też nie mogłam. Ale kiedy Elena się o tym dowie, już nigdy mi nie wybaczy.

GaleriaEdytuj

{{Scroll-1|

Więcej z Fandomu

Losowa wiki