FANDOM

Klausnovel.png
Klaus
Informacje biograficzne
Data urodzenia

Nieznana, ale gdzieś w epoce brązu

Znany/a również jako

Brat diabła

Status

Martwy

Powiązania
Rodzina

Starsi
Ethan Crane (potomek)

Pozostałe biograficzne
Przemieniony/a przez

Diabeł (prawdopodobnie)

Zabity/a przez

Elena Gilbert

Pierwsze pojawienie

Mrok

Ostatnie pojawienie

Moc przeznaczenia

Rozdzierałem śliczne białe gardziołka, kiedy twoi przodkowie budowali Koloseum. Zabijałem z armią Aleksandra. Walczyłem pod Troją. Jestem stary, Salvatore. Jestem jednym z Pierwszych. W moich najwcześniejszych wspomnieniach noszę siekierę z brązu.
—Klaus o sobie[źródło]

Klaus był wampirem czystej krwi, który należał do Starszych. Był głównym antagonistą w Duszach cieni oraz w Mocy przeznaczenia. Został wskrzeszony przez swojego potomka Ethana Crane'a, by móc zemścić się i zniszczyć Elenę Gilbert oraz jej przyjaciół.

HistoriaEdytuj

Urodził się gdzieś w epoce brązu. Zawarł pakt z Diabłem. Później stając się jednym ze Starszych walczył z armią Aleksandra, a także pod Troją. Pomagał zniszczyć cesarstwo rzymskie. W XV wieku osiadł w Niemczech, gdzieś na wsi. Według Klausa, żaden człowiek nie potrafił czuć się przy nim swobodnie. Zwykle albo rzucali się od razu do ucieczki albo żegnali znakiem krzyża. Pewnego razu przyszła do niego kobieta błagająca o pomoc. Służyła na dworze pewnego barona i jej młoda pani chorowała. Powiedziała, że jest umierająca, chciała, żeby ją uratował. Klaus zgodził się i tak przemienił Katherine von Swartzschild w wampira. Później Katherine przyszła do niego, opowiadając mu historię o Stefano i Damonie Salvatore.

MrokEdytuj

Nazywa siebie bratem diabła.

Jestem jednym ze Starszych! Z Pierwszych! Czy wy wiecie, co to znaczy? Ja nigdy nie umarłem. Wy wszyscy umarliście, galerio widm! Ale nie ja. Śmierć nie może mnie dotknąć. Jestem niezwyciężony!
—Klaus o sobie[źródło]

Wygląd zewnętrznyEdytuj

Miał na sobie znoszony, brudny prochowiec. Wyglądał jak przeciętny przechodzień na ulicy jakiegoś wielkiego miasta. Był wysoki i przystojny. Wyglądał młodo, choć wcale nie był młody. Miał jasne, wręcz białe włosy, które sterczały mu na głowie, a oczy koloru jaskrawoniebieskiego.

ZdolnościEdytuj

  • Iluzja
  • Kontrola\Zmiana pogody

Wystąpienia w powieściEdytuj

CiekawostkiEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki