FANDOM

Jgh
Księga czarów
Informacje o przedmiocie
Typ

Księga

Używany przez

Czarownice/Czarowników

Używany przeciwko

Wampirom, Hybrydom, Wilkołakom

Elena: „Co to właściwie jest za książka?
Stefan: „Każde zaklęcie, które rzuca czarownica jest wyjątkowe same w sobie, dlatego każda czarownica chce udokumentować swoją pracę.
— Stefan tłumaczy Elenie, co to jest księga czarów[źródło]

Księga czarów jest to zbiór zapisków czarownicy na temat rytuałów, mikstur i ziół. Księga posiada także informacje o różnych zaklęciach lub przekleństwach.

Księga BonnieEdytuj

Księga Bonnie została przekazywana z pokolenia na pokolenie, dlatego Bonnie potrzebowała pomocy babci by nauczyć się korzystać z księgi. Jonas Martin miał obsesję na punkcie ksiąg czarów, w wyniku czego kolekcjonował je. Było to dla niego bardzo ważne, ponieważ księgi zawierały informacje o pobieraniu mocy ze zmarłych czarownic, którą potem mógł wykorzystać przeciw Klausowi, w odnalezieniu swojej córki. Po śmierci Luki i Jonasa – Bonnie zabrała do siebie wszystkie ich księgi, lecz mimo tak ogromnej ilości wiedzy, powstrzymywała się od zabicia Klausa. Kobieta chciała zebrać moc wszystkich czarownic, a następnie zabić go, aczkolwiek było to zbyt niebezpieczne, ponieważ zbyt duża ilość użytej mocy mogłaby ją zabić. Podczas rytuału złamania Klątwy Słońca i Księżyca – Bonnie była o krok od zabicia Klausa, lecz mężczyznę uratował Elijah, który został omamiony kłamstwami ze strony brata.

Księga EmilyEdytuj

Emily Bennett była potężna czarownicą w 1864 roku. Kiedy została spalona na stosie, jej księga została zabrana przez Rodziny założycieli, a następnie pochowana wraz z Giuseppe Salvatore. 145 lat później księga została znaleziona przez Elenę i Stefana, którzy w poszukiwaniu kierowali się dziennikiem Johnathana Gilberta. Potem księga trafiła w ręce Damona. Bonnie Bennett i Sheila Bennett używały tej księgi podczas próby otwarcia grobowca z wampirami.

Księga GloriiEdytuj

Gloria używała zaklęcia z księgi, które opóźniało jej starzenie. Dzięki swojej mocy mogła szybko zlokalizować jakiś obiekt. Jej księga była znacznie większa niż inne.

Księgi EstherEdytuj

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki