FANDOM

640px-202098--37784871-m750x740-u58c73
Let the Right One In
Informacje o odcinku
Data premiery

8 kwietnia 2010

Napisany przez

Brian Young

Wyreżyserowany przez

Dennis Smith

Poprzedni

There Goes The Neighborhood

Kolejny

Under Control

Let the Right One In jest siedemnastym odcinkiem pierwszego sezonu Pamiętników Wampirów.

OpisEdytuj

STEFAN JEST ZMUSZONY PODJĄĆ PRZERAŻAJĄCĄ DECYZJĘ - Gdy Stefan i Damon znajdują sobie nowego groźnego wroga, Stefan nagle znajduje się w niebezpiecznej sytuacji. Damon i Elena starają się przekonać Alarica do współpracy, mającej na celu pomoc Stefanowi. Matt ma nadzieję, że jego mama, Kelly, zostanie w domu na dobre. Po tym jak samochód Caroline psuje się podczas burzy, dziewczyna odkrywa coś tak przerażającego, co szokuje wszystkich w mieście.

StreszczenieEdytuj

Anna odwiedza Jeremy’ego nocą w jego pokoju. Mówi, że nie przemieni go w wampira. Ich pogawędkę przerywa Elena, która prosi brata, by pozamykał wszystkie okna ze względu na nadchodzącą burzę. Pearl i Frederick znowu się kłócą. Wampir struga kołek. Elena, Stefan i Damon rozmawiają o Pearl i o tym, co powiedziała Damonowi. Tymczasem Jeremy i Anna spotykają się w knajpie. Dziewczyna zauważa jego bransoletkę z werbeną. Daje jej przedmiot, lecz ona nie przyjmuje. Matt i Caroline rozmawiają o jego matce. Dziewczyna jedzie do swojego ojca na urodziny córki jego chłopaka. Stefan wychodzi na spacer do lasu, gdzie zostaje zaatakowany przez Fredericka. Gdy długo nie wraca, Damon odwiedza Elenę i zawiadamia ją o jego zniknięciu. Jadą do siedziby wampirów i Damon rozmawia z Frederickiem. Widzi, jak jego pomagierzy torturują młodszego Salvatore’a. Właścicielka posesji, pani Gibbons zostaje zauroczona przez wampira, by nigdy nie wpuszczała Damona do środka. Tymczasem Elena ma dość czekania w samochodzie. Kiedy z niego wychodzi, Damon dzieli się z nią złymi wieściami. Frederick tymczasem rozkoszuje się bólem zadawanym Stefanowi w akcie zemsty za wydanie wampirów. Sprzeciwia się mu Harper, którego każe związać i przymocować do krzesła. Elena i Damon zjawiają się u Alarica, prosić go o pomoc w uwolnieniu Stefana. Nauczyciel początkowo jest głuchy na błagania dziewczyny, lecz w końcu zgadza się udzielić im wsparcia. Wspólnie planują akcję. Okazuje się, że Alaric jest nieźle wyposażony, jeśli chodzi o polowanie na wampiry. Elena próbuje przekonać Damona, że może iść z nimi, ale on kategorycznie tego zabrania. Jeremy ciągle próbuje przekonać Annę, że jest gotowy na przemianę w wampira. Przerywają rozmowę, gdy w Grill zjawia się Pearl. Gdy wychodzą, spotykają burmistrza Lockwooda i Tylera i dołączają do nich. Pearl w końu spostrzega Annę i Jeremy’ego razem i później zakazuje córce widywać się z tym chłopakiem. Mówi matce, że on wie, czym są. Gdy wychodzą, dziewczyna pisze do niego SMS-a, w którym deklaruje chęć przemienienia go w wampira. Caroline jedzie leśną dróżką, bo autostrada została zamknięta z powodu ulewy. Traci sygnał i jej samochód zagrzebuje się w błocie. W końcu wychodzi, by znaleźć zasięg. Jest już ciemno. Dochodzi na brzeg skarpy i poślizguje się na mokrych liściach. W końcu udaje jej się zatrzymać, chwyta korzeń wystający spod ściółki i spostrzega obok wystającą rękę. Alaric puka do domu wampirów pod pretekstem skorzystania z telefonu. Gdy trafia do kuchni, zabija jednego z wampirów (Billy’ego) i każe pani Gibbons wyjść na dwór, gdzie czeka na nią Damon. Skręca kobiecie kark i teraz bez problemu może już wejść do środka. Każe Alaricowi się wynosić. Po jakimś czasie Frederick spostrzega, że Billy długo nie wraca i wysyła na przeszpiegi innego wampira, który zostaje zabity przez Salvatore’a. Elena znów czeka w aucie, ale wyjmuje z torebki broń na wampiry i wychodzi. Gdy Alaric dociera do samochodu i jej tam nie zastaje, idzie szukać dziewczyny. Ona tymczasem skrada się do piwnicy domku. tam omal nie zostaje zabita przez wampira wartownika, z opresji ratuje ją Damon. Razem uwalniają Stefana i Harpera. Frederick jest zaniepokojony tą ciszą. Dochodzi do otwartej walki między jego przyjaciółmi, a duetem Damona i Alarica. On sam tymczasem po starciu z Damonem napada na Elenę i Stefana, którzy są w lesie tuż przy samochodzie. Stefan jest bardzo słaby i nie może się z nim równać. Elena atakuje go bronią zakoszoną Alaricowi, ale to daje tylko tymczasowy efekt. W końcu karmi umierającego Stefana swoją krwią. Tak wzmocniony zabija Fredericka i w przypływie szału o mało nie rzuca się też na Elenę. W domu Donovanów zjawia się szeryf Forbes i Caroline, która w lesie znalazła zwłoki Vicki. Gdy Pearl i Anna wracają do domu, zastają go całego wyścielanego ciałami wampirów. Damon informuje Pearl o sytuacji, jaka miała miejsce. Później Alaric i Damon spotykają się w barze. Historyk daje upust swojemu gniewowi i wymierza cios w twarz wampira. W pensjonacie Stefan przekonuje ukochaną, że czuje się dobrze. Sielankę przerywa telefon od Jeremy’ego, który informuje siostrę o odnalezieniu ciała Vicki. Dziewczyna idzie do domu Donovanów, gdzie znajdują się już Caroline i jej matka, Jeremy, Tyler i jego ojciec. Pociesza Matta, na oczach Caroline rzucają się sobie w objęcia. Jeremy zastaje Annę w swoim pokoju. Dziewczyna domyśla się, że chciał przemiany, by móc być z Vicki. Tymczasem gdy Damon wraca do pensjonatu, widzi brata z kilkoma workami ludzkiej krwi.

ObsadaEdytuj

Postacie główneEdytuj

Postacie cykliczneEdytuj

Postacie gościnneEdytuj

SoundtrackEdytuj

  • Class Actress – Let Me Take You Out
  • The Morning Benders – I Was Wrong
  • The Silent League – Resignation Studies
  • The Black Angels – Young Men Dead
  • Lights On – Boy
  • Love Grenades – Young Lovers (Sam Sparro Mix)
  • Systems Officer – East
  • Black Rebel Motorcycle Club – Conscience Killer
  • Sounds Under Radio – All You Wanted

CytatyEdytuj

Anna: Kocham burze.
Jeremy: Wampiry lubią burze? Czytałem, że nienawidzą bieżącej wody.
Anna: Tylko Dracula, był totalnym cieniasem. Nigdy się nie mył i strasznie śmierdział.
Jeremy: Naprawdę?
Anna: Zasada numer jeden - nigdy nie wierz w to, co czytasz o wampirach.

Anna: Posłuchaj, nie zamierzam przemienić kogoś, kto swoją wiedzę o wampirach czerpie z Netflix.

Damon: Jak długo jeszcze będziesz mnie winić za to, że przemieniłem twoją biologiczną matkę w wampira?
Elena: Nie winię cię, Damonie. Pogodziłam się z faktem, że jesteś egoistycznym psychopatą pozbawionym systemu wartości.

Caroline: Muszę jechać. Dzisiaj są urodziny córki chłopaka mojego taty. Mamy nietradycyjny tradycyjny rytuał.

Damon: Pozdrów wiewiórki!

Damon: Unikasz mnie.
Elena: Sześć nieodebranych połączeń? Przepraszam, bateria mi padła.

Damon: Pearl, otwórz, bo urwę Ci łeb.

Anna: (do Jeremy'ego) Czy ty masz jakiekolwiek pojęcie, dlaczego przemieniamy ludzi? Nie pomagamy im uciec od samotności. Po pierwsze - gdy potrzebujemy, by ktoś wykonał za nas brudną robotę. Po drugie - z zemsty. Po trzecie - z nudów, ale, wiesz, to nigdy dobrze się nie kończy. I jest też ten oczywisty powód, gdy kochasz kogoś tak bardzo, że zrobiłbyś wszystko, by spędzić z nim całą wieczność. Wybacz, ale nie zaliczasz się do żadnej z tych kategorii.

Damon: Nie wiem ile tam jest wampirów. W sekundę urwą Ci głowę. Muszę tam wejść i wyjść nie myśląc o twoim bezpieczeństwie. Albo skończy się jadką, w której nikt nie wyjdzie cało. Łącznie ze Stefanem.

Richard: Synu, ta pani jest wyborcą. Sądząc po wyglądzie zamożnym.
Tyler: Mówisz to, patrząc na jej tyłek?

Damon: Ile strzał z werbeną ci zostało?
Alaric: Jedna.
Damon: Nie wystarczy.

Damon: (do Alarica) Ale była zabawa. Och, nie patrz tak na mnie. Wiem, że mnie nienawidzisz. Ale wiesz co? Wszyscy mnie nienawidzą. Lecz musisz przyznać, że byliśmy niesamowici.

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki