FANDOM

Rozbuduj!

Lisolak.png
Lisołak
Informacje o gatunku
Status

Wymarły

Pokrewieństwo

Demon

Inne określenia
  • Kitsune
  • Lisie demony
  • Lisy
  • Podstępne lisy
Umieralność

Rozbicie gwiezdnej kuli, odcięcie prawdziwego ogona lub wyrzuty sumienia/poczucie winy.

Lisołak to gatunek likantropa, posiadający dziewięć ogonów. W kulturze japońskiej istnieją podania i mity na temat lisołaków, które uznawane są za zwierzęta magiczne. Wyróżniane są lisy Yako (czyli te złe) i Zenko (te dobre). W książce występują Yako, które władają tą złą magią, omamiają bohaterów, powodują autodestrukcyjne działania w miasteczku, przez co ludzie giną w dziwnych okolicznościach. Lisołaki posiadają moc, która jest w stanie przemienić wampira z powrotem w człowieka.

Linia lisołakówEdytuj

Znane lisołakiEdytuj

Moce i zdolnościEdytuj

  • Zmiennokształtność - to zdolność, dzięki której lisołaki mogą kontrolować swoje formy, np. w dowolnym momencie zmienić się w lisa lub przyjąć "mieszaną" formę.
  • Kontrola snów - mogą manipulować snami i podświadomością oraz obdarzać koszmarami lub świadomymi snami.
  • Malaki - stworzenia, które rozprzestrzeniają wirusy w żywych i nieumarłych (wampiry), opanowując ciało żywiciela i kontrolując je. Lisołaki używają ich w celu kontrolowania swoich wrogów.
  • Magia -

SłabościEdytuj

  • Uczucia - nawet najmniejszy żal czy poczucie winy jest w stanie zabić lisołaka, ponieważ, jak dowiadujemy się z trzeciej i czwartej księgi, nie mogą one niczego żałować.
  • Obietnice - jeżeli lisołak nie dotrzyma obietnicy, którą złożył, ich ranga w społeczeństwie się obniża, a moc maleje.
  • Wolność - jeżeli jej się nie ma, kitsune słabnie oraz jest źle postrzegany poprzez społeczność lisołaków.
  • Psy/wilki/kojoty - lisołaki żywią wielki strach i nienawiść do psowatych. Niekiedy obecność tego zwierzęcia doprowadza kitsune do zmiany formy i ucieczki w popłochu.

ObiektyEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki