FANDOM

MiaKirshner
Mia Kirshner
Informacje o aktorze
Miejsce urodzenia

Toronto, Kanada

Data urodzenia

25 styczeń 1975

Zawód

Aktorka

Postać

Isobel Saltzman

Sezon(y)

12

Mia Kirshner to kanadyjska aktorka, która grała Isobel Saltzman.

BiografiaEdytuj

Mia Kirshner urodziła się 25 stycznia 1975 roku w Toronto. Jej ojciec jest dziennikarzem The Canadian Jewish News a matka z pochodzenia Bułgarka nauczycielką. Mia od dziecka marzyła o karierze aktorki. Gdy miała 14 lat matka zaprowadziła ją na casting do roli Sophie Metternich w mini serialu "Dracula". Mia otrzymała rolę. Na wielkim ekranie zadebiutowała w dramacie obyczajowym "Dziewczyny cadillaca". Uznanie krytyków zdobyła dzięki roli prostytutki Benity w filmie "Love & Human Remains". W 1995 roku wyjechała do USA. Pierwszą role w Stanach zagrała w produkcji telewizyjnej "Córeczka Johnny'ego". Potem otrzymała kilka znaczących epizodów m.in w "Morderstwie pierwszego stopnia" i "Harfie traw". Popularność zdobyła dopiero po roli w superprodukcji "Kruk 2: Miasto Aniołów". Propozycji nie brakowało. Widzowie pamiętają ją m.in z "Miejskiego obłędu" i "Anny Kareniny". Po roli w młodzieżowej komedii "To nie jest kolejna komedia dla kretynów" postanowiła na jakiś czas wrócić do rodzinnego kraju gdzie zagrała w romansie "Century Hotel" i "Jezioro wilków". Jedną z pierwszych dorosłych ról Mii była postać Jenny Schecter w popularnym dziś serialu "L Word, The". Niedawno wystąpiła w mrocznym kryminale "Czarna Dalia" Briana De Palmy, który mimo wysokiego budżetu nie okazał się wielkim przebojem.

CiekawostkiEdytuj

  • Wystąpiła w dwóch teledyskach:
    • 1996 r. - "Atom Bomb" - Fluke;
    • 2002 r. - "Tainted Love" - Marilyn Manson.
  • Jest wnuczką ofiar Holocaustu. Jej tata Sheldon, który jest dziennikarzem The Canadian Jewish News urodził się w 1946 roku, na terenie niemieckiego obozu przesiedleńczego. Jej mama Etti, była bułgarskim uchodźcą. Rodzice Mii poznali się w Izraelu.

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki