FANDOM

Nandi-lamarche-foto.png
Nandi LaMarche
Informacje biograficzne
Data urodzenia

XX wiek

Miejsce urodzenia

Nowy Orlean

Gatunek

Czarownica

Status

Żyje

Powiązania
Rodzina

Valerie LaMarche (matka)

Pozostałe biograficzne
Aktor/ka

Adina Porter

Pierwsze pojawienie

We'll Always Have Bourbon Street

Ostatnie pojawienie

We'll Always Have Bourbon Street

Nandi LaMarche jest czarownicą w wieku osiemdziesięciu lat, ale wygląda na około pięćdziesiąt. Damon spotyka ją w sklepie, kiedy matka Nandi, Valerie, wykonywała dla niego zaklęcie. Nandi sprzedaje różne zioła oraz leki homeopatyczne i wykonuje czary dla turystów.

HistoriaEdytuj

Littlenandi.png

Nandi jako dziecko.

Nandi mieszkała ze swoją mamą w Nowym Orleanie podczas II Wojny Światowej. Sklep z ziołami, w który mieszkały znajdował się na Bourbon Street. W retrospekcji widać, jak Nandi odrabia lekcje, a jej matka rozmawia z Damonem o zaklęciu, które miałoby przełamać Sire Bond Charlotte do niego. Po śmierci Valerie, sklep odziedziczyła Nandi.

Sezon 4Edytuj

Nandi pojawia się pora pierwszy, a zarazem ostatni w We'll Always Have Bourbon Street, kiedy do jej sklepu przychodzi Stefan i Damon. Szukają oni jej matki, która dawno temu potrafiła pozbyć się zaklęciem więzi. Nandi skłamała, że jest wnuczką Valerie i że czar został utracony w czasie huraganu Katerina. Później wraca Damon, ujawniając, że wie, iż nie jest wnuczką Valerie, ponieważ widział ją jako dziecko. Nandi atakuje Salvatore'a, ale przerywa jej Stefan, proszący ją, aby tylko im pomogła. La Marche zdradza, że nie da się pozbyć Więzi dzięki zaklęciu, a jej matka wykorzystała naiwność wampira, żeby zdobyć moc ekspersjii. Mówi także, że jedynym sposobem, aby w miarę zagłusić Więź jest kazanie podopiecznemu, żeby żył własnym życiem.

OsobowośćEdytuj

W przeciwieństwie do matki, Nandi wydaje się czarownicą, dla której najważniejsze są prawa natury, rządzące w świecie czarów. Nandi był bardzo opiekuńcza i kochała swoją matkę.

ZdolnościEdytuj

  • Przywoływanie - akt odwoływania się albo wzywania wyjątkowych form energii przez skupianie na zewnętrznych źródłach prądu.
  • Prekognicja - akt przepowiadania przyszłych wydarzeń opartych z percepcji pozazmysłowej.
  • Perswazja - czarownice mogą kontrolować oraz manipulować umysłami ludzi.
  • Zadawanie bólu - akt tworzenia i zadawania bólu ludziom, a zwłaszcza wampirom.
  • Kontrola nad żywiołami - akt kontrolowania i manewrowania elementami powietrza, ziemi, ognia, i wody.ce.
  • Rzucanie zaklęć - akt zmieniania i/lub panowania nad sytuacją przez wykorzystanie czarów, przekleństwa, lub rytuału, itd.
  • Telekineza - akt kontrolowania i manewrowania ruchem przedmiotów przez umysłowy wpływ.
  • Termokineza - zwiększenie temperatury krwi do stanu wrzenia przez umysłowy wpływ. Jak na razie Davina jest jedyną czarownicą, która może tego dokonać.
  • Sporządzanie eliksirów - akt mikstur browarniczych i eliksirów z cudownymi właściwościami.
  • Umiejętności sensoryczne - niektóre czarownice, jak Davina, są w stanie zmysłowo wykryć magię.
  • Nadzwyczajne dary - niektóre czarownice posiadają dar od natury, który jest wyłącznie ich cechą. Sophie Deveraux ma dar przepowiadania kiedy dziewczyna jest w ciąży.

SłabościEdytuj

  • Niedowierzanie - akt zaprzeczania albo nie wierzenia w magiczny potencjał może spowodować nieumyślnie powstrzymywanie paranormalnej mocy czarownicy.
  • Strach - przygnębiające uczucie wzbudzone przez nieuchronne niebezpieczeństwo, zło, ból, itd., zagrożenie prawdziwe albo wyobrażony sobie; warunek albo uczucie obawiania się może spowodować chwilową utratę mocy czarownicy.
  • Śmiertelność - oparta z faktu, że czarownice są wciąż ludzkie, dzielą wiele z takich samych słabości jako nie-nadprzyrodzone istoty (np. wiek, ścięcie głowy, choroba, sercowe niepowodzenie, uduszenie, itd.)
  • Nadużywanie czarów - nadmierne wykorzystanie czarów może doprowadzić czarownicę do śmierci przez nadmierny wysiłek.

WystąpieniaEdytuj

Sezon 4

CiekawostkiEdytuj

  • Adina Poter wystąpiła także w innym serialu o wampirzej tematyce - Czysta Krew.
  • Nandi to druga czarownica w serialu, która potrafi spowolnić za pomocą magii proces starzenia.

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki