FANDOM

600full-nina-dobrevgg.png
Nina Dobrev
Informacje o aktorze
Miejsce urodzenia

Sofia, Bułgaria

Data urodzenia

9 stycznia 1989

Zawód

Aktorka, modelka

Postać

Elena Gilbert/Katerina Petrova/Amara/Tatia

Sezon(y)

TVD: 123456
TO: 2

Nina Dobrev (urodzona jako Nikolina Constantinova Dobreva) to kanadyjska aktorka bułgarskiego pochodzenia, która gra Elenę Gilbert, Katerinę Petrovą oraz Amarę w Pamiętnikach Wampirów.

BiografiaEdytuj

Urodziła się 9 stycznia 1989 roku w Sofii, stolicy Bułgarii. Mieszkała tam tylko dwa lata, po czym wraz z rodziną przeprowadziła się do Kanady i zamieszkała w Toronto. Choć wyjechała z Bułgarii jako malutkie dziecko, potrafi mówić w języku swoich rodziców, a w swojej nowej ojczyźnie nauczyła się angielskiego i francuskiego. Mama Niny jest artystką, zaś ojciec pracuje w branży komputerowej. Dobrev ma starszego brata Alexandra. W Toronto chodziła do szkoły artystycznej. Od małego Nina przejawiała zainteresowanie tańcem, gimnastyką, teatrem, muzyką, sztukami wizualnymi i aktorstwem. Zanim jednak postawiła na aktorstwo, Nina chciała zostać sportsmenką. Dobrev uwielbia podróżować i często odwiedza Europę. Właśnie ta miłość do podróżowania w dużym stopniu ułatwiła jej decyzję z wyborem zawodu. Jest bardzo aktywna sportowo. Gra w siatkówkę, piłkę nożną, pływa, wspina się na skały, jeździ konno, uprawia snowboard i jogę. Kocha kupować buty. Interesuje się modą i stara się być na bieżąco z trendami. Słucha między innymi Kings Of Leon, Katy Perry, Coldplay, Carrie Underwood, Pink, Adele, The Black Eyed Peas oraz Lykke Li.

Życie prywatneEdytuj

Była związana z Ian'em Somerhalder do maja 2013 roku, a obecnie nie ma partnera, zajmuje się pracą aktorską.

CiekawostkiEdytuj

  • Ma 168 cm wzrostu.
  • Studiowała w Armstrong Acting Studio w Toronto.
  • Ukończyła Wexford Collegiate Institute w Toronto (Kanada).
  • Ma starszego brata, Aleksandra.
  • W 2012 roku wzięła udział w kampanii społecznej "Got Milk?" propagującej picie mleka.
  • Lubi, gdy mama nazywa ją Ninache (bułgarskie zdrobnienie od imienia Nina).
  • W 2014 roku kupiła dom w Los Angeles.
  • Uwielbia podróże.
  • Mówi płynnie po francusku, bułgarsku i angielsku.
  • Została ugryziona przez małpę.
  • Ma arachnofobię.
  • Ćwiczyła gimnastykę do 16 roku życia.
  • Jeśli nie byłaby aktorką to prawdopodobnie otworzyłaby studio jogi.

22galeria.png
Nina Dobrev
posiada galerię zdjęć oraz filmów.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki