FANDOM

Ny.png
Nowy Jork
Informacje o miejscu
Mieszkańcy

Damon Salvatore (dawniej)
Will (martwy)
Alexia Branson (martwa)
Katerina Petrova (martwa)

Typ

Miasto

Na tym polega piękno Nowego Jorku: tak wiele w nim życia, że odrobina śmierci pozostaje niezauważona. Zjedzmy jakiś lunch.
—Damon Salvatore o Nowym Jorku[źródło]
Nowy Jork to najpopularniejsze miasto w Stanach Zjednoczonych. W latach siedemdziesiątych mieszkał tam Damon.

1977 rokEdytuj

Damon Salvatore wiódł w Nowym Jorku ekscytujące życie z wyłączonym człowieczeństwem, współpracując z innym wampirem, Willem, który prowadził bar Billy's. Pozwalał on Salvatorowi żywić się na ludziach w zamian za dostarczanie mu dowodów osobistych ofiar. Przerażony stylem życia brata Stefan poprosił swoją przyjaciółkę, Lexi, by wyciągnęła go na prostą. Kobieta przybyła do Nowego Jorku i przez sześć miesięcy pomagała Damonowi w przywracaniu jego uczuć mimo wbrew jego woli. Pewnej nocy, kiedy po raz kolejny starała się nakłonić go do mówienia o jego dawnej miłości, Katherine, Damon powiedział jej, że to ją kocha. Spędzili razem noc, lecz następnego ranka Lexi obudziła się poparzona przez promienie słoneczne. Okazało się, że Salvatore zażartował z niej, chcąc zemścić się za zmarnowane pół roku.

Sezon 4Edytuj

W Because the Night, Damon zabiera Elenę do Nowego Jorku, gdzie opowiada jej o swym życiu w latach 70-tych oraz w tajemnicy przed nią szuka tropu, który doprowadziłby go do Katherine. Ich śladem podąża Rebekah.

CiekawostkiEdytuj

  • Akcja książki Pamiętnik Stefano: Pragnienie rozgrywała się w Nowym Jorku.
  • W nowojorskim salonie Elena zmienia fryzurę i robi sobie różowe pasemko.

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki