FANDOM

S.png
Stephen Amell
Informacje o aktorze
Miejsce urodzenia

Toronto, Ontario, Kanada

Data urodzenia

8 maja 1981

Zawód

Aktor

Postać

Brady

Sezon(y)

Sezon 2

Stephen Amell to amerykański aktor, który grał Brady'ego w drugim sezonie Pamiętników Wampirów.

BiografiaEdytuj

Stephen Amell urodził się 8 maja 1981 w Toronto (Kanada). Decyzję o zostaniu aktorem, podjął już jako nastolatek. Pierwszą rolę zagrał w serialu Queer as Folk, występując tam jako instruktor spinningu. Przez niespełna 9 lat występował gościnnie w wielu serialach, tych mniej i bardziej znanych. Gdy pojawił się również gościnnie z rolą Brady'ego w serialu Pamiętniki wampirów, stacja produkująca serial (The CW), zwróciła na niego uwagę.

W 2012 stacja The CW, rozpoczęła poszukiwania obsady do nowego serialu. Green Arrow – bo tak roboczo nazywał się projekt stacji, opowiadać miał historię mężczyzny, który zostaje odnaleziony po 5 latach na wyspie, po katastrofie morskiej. Gdy mężczyzna wraca do cywilizacji, postanawia walczyć ze złem i łapać przestępców, pod postacią superbohatera zwanego Green Arrow. Rolę pierwotnie zaproponować miano Justinowi Hartleyowi, który odgrywał tę postać w serialu Tajemnice Smallville, ale stacja postanowiła dać szansę Amellowi i wezwała go na casting.

10 października 2012 wyemitowano odcinek pilotażowy serialu Arrow. Serial zebrał pozytywne opinie odbiorców, a z odcinka na odcinek oglądalność serialu rosła. Obecnie stacja emituje 2 sezon serialu, a oglądalność wciąż się utrzymuje.

FilmografiaEdytuj

Życie prywatneEdytuj

25 grudnia 2012 poślubił swoją wieloletnią dziewczynę Cassandrę Jean. Uroczystość odbyła się w gronie bliskich na Karaibach. W czerwcu media poinformowały że aktor i jego żona zostaną rodzicami. Mavi Alexandra Jean Amell urodziła się 15 października 2013 roku.

CiekawostkiEdytuj

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki