FANDOM

Szał..png
Nie czujesz tego? - zwróciła się do Stefano. - W Fell's Church jest coś innego, jakaś nieludzka siła. Coś, co mnie goniło, zepchnęło mój samochód z mostu. Coś, co poszczuło psy na tych ludzi. Jakaś straszliwa moc, zła moc... - urwała i zerknęła w stronę wnętrza kościoła, miejsca, gdzie leżała Bonnie.
—Elena do Stefano i Damona[źródło]

Pamiętniki Wampirów: Szał to trzecia księga z oryginalnej trylogii napisanej przez L. J. Smith. Po raz pierwszy została wydana w 1991 roku.

OpisEdytuj

Obaj są wampirami. Obaj kochają tę samą dziewczynę. I chociaż się nienawidzą, muszą połączyć siły, by ją ocalić.

Elena: uległa mrocznej przemianie, która kiedyś tak ją przerażała.
Stefano: zrozpaczony po stracie Eleny postanowił zakończyć bratobójczą walkę. Lecz teraz uświadamia sobie, że Damon nie jest jego jedynym wrogiem.
Damon: wreszcie zdobył Elenę. Czy zapomni o zemście na Stefano, by wspólnie stawić czoło groźbie, równie zabójczej jak blask słońca?

StreszczenieEdytuj

Trzecia część przedstawia przystosowywanie się Eleny do bycia wampirem, jak również jej zmieszanie wynikające z miłości do obydwu braci. Trzymając się z daleka od miasta nowi łowcy - Stefano, Damon, Elena i jej przyjaciele szukają źródła Innej Mocy, która zawładnęła miastem, i która na podstawie ich podejrzeń przyczyniła się do śmierci Eleny. W końcu odkrywają, że moc pochodzi od Katherine, która upozorowała swoją śmierć pięćset lat wcześniej. Jest teraz zdeterminowana, by się zemścić na braciach, którzy zapomnieli o niej i zakochali się w Elenie. Katherine planuje zabić dziewczynę i braci Salvatore, jak również zniszczyć Fell's Church i wszystkich mieszkańców. Gilbert jednak ratuje wszystkich, wyciągając Katherine na światło słoneczne, i zabierając jej ochronny naszyjnik. Zarówno Katherine jak i Elena umierają od zbyt dużej dawki swiatła. Przed śmiercią Elena zmusza Stefano do obietnicy, że będzie się opiekował Damonem. Do tego bracia odnajdują zapomnianą pięcet lat temu wzajemną miłość i zaufanie.

Poprzednia powieść: Kolejna powieść:
Walka Mrok

Więcej z Fandomu

Losowa wiki