FANDOM

Talizman Emily.png
Talizman Emily
Informacje o przedmiocie
Typ

Talizman

Właściciel

Emily Bennett

Używany przez

Caroline Forbes
Bonnie Bennett
Emily Bennett

Status

Zniszczony

Talizman Emily był magicznym obiektem należącym do Emily Bennett. Mógł uwolnić wampiry uwięzione w grobowcu. Emily jednak zdawała sobie sprawę z niebezpieczeństwa, które mogą wywołać wampiry gdy uciekną, dlatego 145 lat później opętała Bonnie Bennett i zniszczyła talizman.

HistoriaEdytuj

107VampireDiaries1052.png

Emily w naszyjniku.

Talizman został stworzony na prośbę Damona Salvatore przez potężną czarownicę, Emily Bennett, która wykorzystała moc przelatującej nad miastem komety, by nadać kryształowi potrzebne właściwości. Stał się on pieczęcią, zamykającą wampiry w krypcie pod kościołem Fellów, który został doszczętnie spalony. W zamian za wykonanie przedmiotu, który miał ochronić Katherine Pierce, Damon obiecał Emily ochronę jej potomków. Czarownica podarowała kryształ pannie Pierce podczas jej ostatniej nocy tuż przed polowaniem na wampiry. Damon odebrał talizman i ukrył go w rezydencji Lockwoodów, by po latach odzyskać go, uwolnić Katherine z grobowca, a następnie żyć z nią długo i szczęśliwie. Kryształ nie mógł zostać użyty przez 145 lat - aż do ponownego przelotu komety nad Mystic Falls.

Pamiętniki WampirówEdytuj

104VampireDiaries1169.png

Damon znajduje kryształ.

W Family Ties, Damon oraz jego partnerka na Balu Założycieli, Caroline udają się do pokoju na piętrze w rezydencji Lockwoodów. Dziewczyna ubezpiecza wampira, podczas gdy on myszkuje w szufladach, ostatecznie znajdując talizman. Później, kiedy Salvatore zostaje obezwładniony przez brata, naszyjnik trafia w ręce Caroline, która nie pamięta niczego.

W You're Undead to Me, Bonnie Bennett przesiaduje w pokoju Caroline i dostrzega klejnot. Interesuje się nim, ale kiedy jej przyjaciółka tłumaczy, że to prezent od Damona, uznaje, iż jest brzydki.

107VampireDiaries0886.png

Bonnie na imprezie.

W Haunted, Caroline pożycza Bonnie talizman jako rekwizyt do jej stroju czarownicy na imprezę z okazji Halloween. Damon zauważa swą własność na szyi dziewczyny, dlatego stara się wywrzeć na nią presję i odzyskać wisiorek, ale kiedy go chwyta, zostaje porażony prądem. Przerażona panna Bennett ucieka. Gdy wraca do domu, jej babcia zauważa talizman i opowiada dziewczynie, że należał do jej bardzo potężnej przodkini, Emily.

W 162 Candles, babcia Bonnie każe jej nosić wisiorek i nie pozwala jej oddać go Caroline. Nie chce też go założyć, ponieważ uznaje za własność wnuczki.

Nie znalazł mnie, tylko ciebie i to ciebie ochronił. Talizman czarownicy jest potężnym narzędziem, nigdy nikomu go nie oddawaj.
—Sheila do Bonnie[źródło]
Podczas imprezy w Mystic Grill dziewczyna spotyka się z Caroline, która każe jej oddać kryształ. Bonnie nie zgadza się, a przyjaciółka wymyśla rozmaite powody, dla których chce odzyskać przedmiot. Panna Bennett domyśla się, że w rzeczywistości to Damon pragnie mieć z powrotem naszyjnik. Gdy Caroline go dotyka, także zostaje porażona prądem.

109VampireDiaries0084.png
W History Repeating, Bonnie ma koszmary, w których występuje Emily. Gdy spotyka się z Damonem, wampir tłumaczy jej, iż ma to związek z naszyjnikiem. Zapewnia ją, że jeśli odda mu wisior, odzyska upragniony spokój. Dziewczyna zaczyna mieć dość zamieszania, dlatego podczas jazdy samochodem z Eleną, wysiada i wyrzuca przedmiot daleko na łąkę. W domu przyjaciółki okazuje się jednak, iż kryształ pojawił się w torebce czarownicy. Caroline postanawia wspólny seans spirytystyczny, podczas którego wykorzystany zostaje naszyjnik. Początkowo nic się nie dzieje, ale po pewnym czasie Emily Bennett opętuje ciało swej potomkini, zabiera swój talizman i udaje się na miejsce ruin kościoła Fellów, by go zniszczyć. Bracia Salvatore próbują ją powstrzymać, lecz kobieta nie pozwala im na to. Tłumaczy Stefanowi, że uwalniając Katherine z groty, wypuszczą także pozostałe 27 wampirów. Damon do ostatniej chwili stara się zapobiec zniszczeniu naszyjnika. Emily wyrzuca przedmiot w górę, a on znika, rozbłyskując.

CiekawostkiEdytuj

  • Kiedy Luka Martin i Bonnie niszczyli kamień księżycowy, musieli użyć zaklęcia, jednak Emily sprawiła, że talizman rozpadł się bez wypowiadania słów czaru.

GaleriaEdytuj

Zobacz równieżEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki