FANDOM

TatiaPetrova
Tatia
Informacje biograficzne
Data urodzenia

X wiek

Gatunek

Duch
Sobowtór

Status

Martwa

Powiązania
Rodzina

Amara (przodek)
Nieznane dziecko
Katerina Petrova (potomek)
Nadia Petrova (potomek)
Isobel Flemming (potomek)
Elena Gilbert (potomek)

Związki

Nieznany mąż (X wiek)
Niklaus Mikaelson (X wiek)
Elijah Mikaelson (X wiek)

Pozostałe biograficzne
Zabity/a przez

Elijah Mikaelson

Przyczyna śmierci

Osuszenie z krwi

Aktor/ka

Nina Dobrev

Pierwsze pojawienie

TVD: Bringing Out The Dead (wspomniana)
TO: Red Door (retrospekcje)

Ostatnie pojawienie

TVD: Bringing Out The Dead (wspomniana)
TO: Brotherhood of the Damned (wspomniana)

Gdy twoja matka poprosiła mnie o moją krew, nie sądziłam, że stworzy z Ciebie takiego potwora
—Tatia do Elijah[źródło]

Tatia była pierwszym sobowtórem Amary oraz obiektem westchnień Niklausa oraz Elijah Mikaelsonów. Żyła w X wieku na terenie obecnego miasteczka Mystic Falls. Była mężatką, jednak jej ukochany zmarł podczas bitwy, dlatego - już jako wdowa - zauroczyła się Elijah. Jej krew, mająca rzadkie właściwości typowe dla sobowtóra, stanowiła część dwóch czarów wykonanych przez Esther. Kobieta zmarła, kiedy Elijah tuż po przmianie w wampira nie potrafił opanować swej żądzy krwi i zaatakował ją.

Historia

Wszystkie kobiety jej zazdrościły. Wszyscy mężczyźni ją chcieli, ale ona zwróciła uwagę tylko na jednego.
—Esther o Tatii[źródło]

Tatia miała dziecko z nieznanym mężczyzną, który był jej mężem. Po jego śmierci dostała wybór: odejście z tego świata w celu asysty ukochanemu lub dalsze życie. Kobieta wybrała tę drugą opcję, dlatego spotkała na swej drodze braci Mikaelson, Niklausa i Elijah, którzy się w niej zakochali. Sama darzyła żywszym uczuciem drugiego z nich. Matka jej adoratorów, Esther, użyła krwi dziewczyny do zaklęcia, aby móc stworzyć pierwotne wampiry. Następnie Mikael wlał jej krew do kieliszka z winem i podał swoim dzieciom. Tatia zauważyła zmianę w zachowaniu Klausa oraz Elijah, a także ich żądzę krwi, co odepchnęło ją od nich. Chcący ją przekonać, że wszystko zostało takie samo, starszy z braci ostatecznie nie dał rady opanować swego pragnienia i zaatakował ukochaną, zabijając ją. Zaniósł jej ciało do swej matki. Krew zmarłej była częścią czaru Esther, która uśpiła gen wilkołaka drzemiący w Klausie. Przez lata, bracia wierzyli, iż to ich matka swoi za śmiercią Tatii. Nawet Elijah - zabójca dziewczyny, wyparł ze swego umysłu to wspomnienie.

Pamiętniki Wampirów

Tatia została wspomniana przez Niklausa i Elijah podczas drugiego sezonu. Pierwsza wzmianka o niej była w odcinku Klaus, kiedy w retrospekcjach, Elijah przedstawia się Katerine, mówiąc do niej: "Przepraszam, przypominasz mi kogoś". W tej samej retrospekcji, Niklaus mówi Elijah o "miłości", która jest największą słabością wampira oraz że wampiry nie czują, ani się o nikogo nie troszczą. Wtedy Elijah wspomina Tatię i mówi do swojego brata, że kiedyś tak robili, jednak on tylko rzuca do niego, iż było to dawno temu.

W odcinku The Reckoning, Rebekah wspomina Tatię, mówiąc do Eleny: "Pierwotna [Petrova] była znacznie ładniejsza."

Elijah: „I nikt nie kochał jej bardziej niż Niklaus.
Klaus: „Och, powiedziałbym, że był jeszcze jeden, który kochał ją co najmniej tak mocno.
— Klaus i Elijah o Tatii[źródło]

W Bringing Out The Dead, Niklaus i Elijah mówią o historii, związanej z Tatią. Oboje przyznają się, że ją kochali i zabiegali o jej względy. Każdy z nich chciał być jej zalotnikiem, choć miała dziecko z innym mężczyzną. Wspominają również, że jej krew została poświęcona do zaklęcia stworzenia pierwotnych wampirów.

Przez czwarty sezon Silas i wiele innych osób wspominają, że Tatia i inne sobowtóry (z wyjątkiem Stefana i Elenę) są martwi. Fakt ten został potwierdzony przez Markos'a w odcinku Rescue Me, że Tatia nie żyje, a ostatnimi sobowtórami są Elena i Stefan, po śmierci Tom'a Avery'ego, jedyny znany sobowtór Salvatore.

The Originals

W Après Moi, Le Déluge, Elijah mówi Hayley, że w swoim tysiącletnim życiu kochał tylko Tatię i Celeste.

W odcinku Red Door, Elijah, który został schwytany przez Esther, przywołuje swoje wspomnienia, dotyczących śmierci Tatii. W retrospekcjach był widać, że sobowtór wybrała Elijah, a nie Klaus'a, krótko po tym jak zostali zamienieni w wampiry. Potem było pokazane jak, Pierwotny wziął ciało Tatii, z którego się karmił i zaniósł do swojej matki. Czarownica rzuciłą zaklęcie, aby jej syn zapomniał co zrobił. Stłumione wspomnienie powędrowało do Czerwony Drzwi wampira, a on przez te wszystkie lata wierzył, że zapomniał o ukochanej, a nie zabił ją.

Podczas odcinka Chasing the Devil’s Tail, Tatia pojawia się we śnie Elijah, gdy wampir tłumaczył Klaus'owi, że jego koszmary powstały przez ich matkę. W rezultacie Esther zniszczyła jego Czerwone Drzwi, gdy był u niej w niewoli i był przez nią torturowany.

W Gonna Set Your Flag On Fire, Tatia ponownie pojawia się w przebłyskach pamięci, podczas gdy Elijah robił obiad. Jego ręce zaczęły się trząść. Za drugim razem, gdy przypomniał ją sobie prawie zaatakował i zabił Cami. Jednak w ostatniej chwili powstrzymał się i odjechał zanim skrzywdził blondynkę.

Podczas Brotherhood of the Damned, Elijah opowiedział Cami historię o nim i Tatii jako zakochanych. Wyjawił jej także, że niechcący ją zabił w czasie, gdy nie panował jeszcze nad swoim głodem. Opowiadał, że Klaus też był zakochany w sobowtórze, ale poradził jej żeby nie wspominała o tym przy nim. Jednak ostatecznie wyjawia Klaus'owi, że zabił ich wspólną ukochaną. Początkowo jego brat był na niego zły, ale pogodził się ze śmiercią Tatii.

Wystąpienia

Sezon 2

Sezon 3

The Originals Sezon 1

Sezon 2

Ciekawostki

  • Oryginalnym imieniem Tatii miało być Charlotte, jednak Julie Plec potwierdziła drugą wersję.
  • Nina Dobrev zagrała swą czwartą postać w obu serialach, wcielając się w rolę Tatii.
  • Znaczenie imienia Tatia to "twórca".
  • Jej krew została wykorzystana do stworzenia Pierwotnych.
  • Tak jak Katherine Pierce, miała dziecko, tylko,że Tatia miała męża, a Katherine nie.
  • Tak jak Elena Gilbert, urodziła się w obszarze Mystic Falls.
  • Przez cztery sezony sądzone było, że Tatia jest pierwotną Petrovą, jednak okazało się, że jest pierwszym sobowtórem Amary.

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki