FANDOM

6x162care
The Downward Spiral
Informacje o odcinku
Data premiery

12 marzec 2015

Napisany przez

Brian Young i Caroline Dries

Wyreżyserowany przez

Ian Somerhalder

Poprzedni

Let Her Go

Kolejny

A Bird in a Gilded Cage

The Downward Spiral jest szesnastym odcinkiem szóstego sezonu Pamiętników Wampirów.

OpisEdytuj

IAN SOMERHALDER I JEGO REŻYSERSKI DEBIUT — Po wyłączeniu człowieczeństwa po śmierci matki, Caroline stawia swoim przyjaciołom niebezpieczne ultimatum. Nie wiedząc jak  poradzić sobie z nową Caroline, Stefan próbuje interweniować, zapoczątkowując niebezpieczny łańcuch wydarzeń, zostawiając jego i Elenę w wyścigu z czasem. Tymczasem, po uzyskaniu odpowiedzi od Kaia na temat świata więziennego, świat Damona wywraca się do góry nogami, kiedy dowiaduje się kilku szokujących informacji na temat swej matki, Lily. Gdzie indziej, Enzo jest coraz bardziej zaintrygowany Sarą Salvatore, a Bonnie zaczyna zmagać się z efektami powrotu do rzeczywistego świata.

StreszczenieEdytuj

ObsadaEdytuj

Postacie główneEdytuj

Postacie cykliczneEdytuj

Postacie gościnneEdytuj

SoundtrackEdytuj

  • Night Riots - Contagious
  • Shake Shake Go - England Skies
  • Israel Cannan - Start Again
  • The Glitch Mob - Mind Of A Beast
  • The Glitch Mob - Skullclub
  • Adrian Lux & Marcus Schossow feat JJ - Wild Child
  • The Glitch Mob - Our Demons
  • Unified feat Jan Burton - Who Needs Pain
  • Unified feat Jan Burton - No Frontiers
  • Nero - Satisfy
  • Marilyn Manson - Third Day Of A Seven Day Binge
  • Royal Blood - Out Of The Black

CytatyEdytuj

Elena: Posłuchaj. Wiem, że teraz nie możesz tego poczuć, Care, ale jeśli zabijesz Sarę, to będzie cię prześladować przez wieczność. Zaufaj mi. Postąpiłam tak i było okropnie.
Caroline: Zauroczyłam studenta, żeby wykonał operację na bratanicy Stefana, a ty znalazłaś sposób, żeby to było też o tobie? Boże, ty naprawdę masz dar, Eleno.

Damon: Nie jestem w nastroju na preambułę. Po prostu powiedz mi, dlaczego moja mama utknęła w roku 1903.
Kai: Nie sprowadzisz swojej mamy z powrotem.
Damon: To dziwne. Brzmi, jakbyś właśnie poprosił mnie, żebym cię zabił.
Kai: Poprosiłeś o skróconą wersję, więc z całym szacunkiem przeskoczyłem do końca.
Damon: Czemu nie możemy jej sprowadzić?
Kai: Ponieważ istnieją jedynie dwa więzienne światy: mój - stworzony w 1994 roku i ten powstały w 1903 z jedynym przeznaczeniem, czyli zamknięciem twojej mamy i jej otoczenia pełnego wariatów.
Damon: Powiedziałeś, że ją wyciągniemy!
Kai: Mówię ci, jako w połowie zrównoważona osoba, że naprawdę tego nie chcesz.
Damon: A ja ci mówię, jako wampir zjadający ludzi, że naprawdę nie chcesz mnie wkurzyć.
Kai: Staram się uratować ci życie.
Damon: Powiedz mi, jak ją sprowadzić.
Kai: Twoja mama jest rozpruwaczem, okej? Jest rozpruwaczem. Przemieniła się w 1858 roku, upozorowała swoją śmierć, i pojechała do Europy, gdzie odrobinę zwariowała.
Damon: Nie.
Kai: Ciała się piętrzyły. Przeprowadziła się, zabiła kilku kolejnych, dopóki nie musiała znowu się przenieść. Myślą, że w sumie wyszło około 3 tysięcy ofiar.
Damon: Wystarczy.
Kai: Z jakiegoś powodu mój sabat ustanowił powstrzymanie jej swym obowiązkiem, więc otoczyli ją w Zatoce Nowojorskiej, zanim udało jej się przedrzeć przez Manhattan. Pewnik, haha. Kiedy już dotarli na statek, odkryli, że wszyscy członkowie załogi zmarli. Było to tak straszliwe, że musieli spalić ich tam, w zatoce.
Damon: Powiedziałem, że wystarczy!

Bonnie: Hej, Jeremy. Tu Bonnie. To naprawdę bardzo długa historia, ale wróciłam. Planowałam pojechać do Nowego Meksyku i cię zaskoczyć... Nie wiem sama, pokazać się jako jedna z modelek na twojej lekcji rysunku czy jakoś tak. Posłuchaj, Jer. Nie jestem pewna, czy nadal jestem tą Bonnie, z którą chciałbyś być. Tamto miejsce mnie zmieniło i nie wiem czy boję się siebie, czy może w pewnym sensie lubię tę nową wersję mnie. Jeśli ci to nie przeszkadza, myślę, że poznam sama siebie lepiej, a wówczas - obiecuję - odwiedzę cię. Mam nadzieję, że wszystko u ciebie w porządku.

Caroline: Nie wiesz o tym, ale obserwowanie tego mnie naprawdę boli. Jestem żałosna.

Caroline: Hej, chcesz być doktorem, nie? Jak długo można przeżyć bez serca? Może maksimum jakieś trzy sekundy?

Stefan: Przywróć mnie.
Elena: Stefan, co masz na myśli? Skąd mam cię przywrócić?
Stefan: Po prostu pamiętaj, żeby mnie przywrócić.

Elena: Proszę, nie mów mi, że wyłączyłeś uczucia. Stefanie, nie waż się mówić mi, że je wyłączyłeś!
Stefan: Dobrze. Nie zrobię tego.
Caroline: Wyłączył uczucia.

CiekawostkiEdytuj

  • To trzeci odcinek serialu wyreżyserowany przez jednego z występujących w nim aktorów.
  • To pierwszy odcinek serialu wyreżyserowany przez Iana Somerhaldera.
  • Damon odkopuje grób swej matki, by udowodnić, że nie żyje, ale trumna okazuje się pusta.
  • Caroline stawia wszystkim ultimatum, że nie będzie robić strasznych rzeczy, o ile inni nie będą ją namawiać do włączenia uczuć.
  • Liam został wielokrotnie zauroczony przez Caroline.
    • Dwukrotnie przez Caroline: raz, by zapomniał, jak się na nim karmiła i drugi raz, by zabił Sarę.
    • Jednokrotnie przez Stefana, by przypomniał sobie, czy Caroline się nim żywiła.
  • Stefan wyłącza uczucia, zaszantażowany przez - grożącą zabiciem Sarah - Caroline.
  • Po raz pierwszy dwie postacie mają w tym samym czasie wyłączone człowieczeństwo.
  • Okazuje się, że Lily Salvatore została uwięziona, ponieważ jako wampir zabiła ponad 3 tysiące ludzi.
  • Bonnie ciężko przeżywa powrót do realnego świata: podskakuje na dźwięk prażynek, pali mężczyznę, który ją podrywa i powoduje u Damona rany, jakie zadał jej Kai, gdy wampir przyprowadza do niej Parkera.
  • Kai potwierdza, że są tylko dwa więzienne światy: ten z 1903 roku oraz z 1994.

Widea promocyjneEdytuj

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki