FANDOM

Tvde117002.png
Under Control
Informacje o odcinku
Data premiery

15 kwietnia 2010

Napisany przez

Barbie Kligman & Andrew Chambliss

Wyreżyserowany przez

David Von Ancken

Poprzedni

Let the Right One In

Kolejny

Miss Mystic Falls

Under Control jest osiemnastym odcinkiem pierwszego sezonu  Pamiętników Wampirów.

OpisEdytuj

WUJEK JOHN I JEGO MROCZNE SEKRETY - Podczas, gdy Stefan stara się zapanować nad swoją nową sytuacją, Elena i Jeremy zostają zaskoczeni wizytą ich wuja, Johna Gilberta. Alaric przeprowadza niezręczną rozmowę z Eleną na temat Isobel. Na przyjęciu z okazji Founder’s Day Stefan prezentuje rzadką u niego imprezową postawę. Podjęta przez Damona próba odkrycia, dlaczego wujek John powrócił do miasta przybiera groźny obrót. Incydent na imprezie prowadzi do konfliktu Matta z Tylerem. Relacje Matta z Kelly ulegają znacznemu pogorszeniu. W tym samym czasie starania Eleny, mające na celu pocieszyć Jeremy’ego okazują się niepowodzeniem. Chłopak postanawia wziąć sprawy we własne ręce.

StreszczenieEdytuj

Stefan wciąż ma problem z piciem dużych ilości ludzkiej krwi, chociaż przed Damonem temu zaprzecza. Starszy brat próbuje go przekonać, by dał sobie spokój z „odtruwaniem” i przerzuci się na jedzonko z banku krwi. U Gilbertów zjawia się wujek John – znienawidzony przez wszystkich, a w szczególności przez Jennę brat doktora Gilberta. Gdy młodzież wychodzi do szkoły, dochodzi między nimi do nieprzyjemnej wymiany zdań. Okazuje się, że wrócił do Mystic Falls, by powstrzymać ją od sprzedania gabinetu Graysona. W szkole Elena i Matt rozmawiają o wujku. Chłopak dziękuje jej za pomoc okazaną w obliczu pogrzebu Vicki. Okazuje się, że Caroline w końcu pojechała na odwiedziny do swojego taty. Tyler oferuje Jeremy’emu skręta, ale ten odmawia. Rozmawiają o okolicznościach śmierci panny Donovan. Ten temat zostaje również poruszony w Radzie Założycieli. Twierdzą, że zmarła z przedawkowania. Później odbywa się powitanie Johnathana Gilberta, który informuje o włamaniach do pobliskiego banku krwi oraz zaginięciu kilku osób. Alaric pokazuje Elenie kopię wypracowania Jeremy’ego na temat wampirów. Pyta ją, jak sobie radzi z kłamstwami i sekretami. Tą wiedzą o swoim bracie dzieli się ze Stefanem, który radzi jej po prostu go o to zapytać. Gdy później zaczynają się całować, wampir traci nad sobą kontrolę i demoluje jej pokój. Z trudem powstrzymuje się od zakosztowania krwi swojej dziewczyny. John próbuje przekonać Jeremy’ego do Dnia Założyciela. Ciągle dokucza mu Jenna. Gdy John mówi bratankowi, że kiedyś ze sobą spali, obrywa ścierką. Elena zaprasza do siebie Damona w związku z problemami Stefana. Informuje ją o Johnie w Radzie. Bagatelizuje żądzę krwi brata próbując jej uświadomić, że istnieje też „drugi” Stefan, którego dotąd nie znała. Sam zainteresowany tymczasem postanawia utopić smutki w alkoholu. Elena według rady swojego chłopaka zaprasza Jeremy’ego na spacer. Mówi mu o tym, że była adoptowana. Później nawiązuje z pozoru niewinną rozmowę o historii i jego wypracowaniu na temat wampirów. Odbywa się przyjęcie założycieli. Zjawiają się na nim bracia Salvatore. Stefan nie jest do końca pewien co do swojej obecności w tym miejscu pośród tylu ludzi. Dużo pije. Gdy spotyka Elenę, dziewczyna wyczuwa, że jest pijany. Przekonuje ją, że nie ma powodu do obaw. Stefan rzuca urok na osobę, która zarządza muzyką i już po chwili w całej sali rozbrzmiewa szybka muzyka. Burmistrz na przyjęcie zaprosił również Matta i Kelly z powodu tego, co się im przytrafiło. Gdy Kelly idzie w tłum, żeby się napić, Matt i Tyler kradną jedną butelkę i imprezują na swój sposób. Kelly tymczasem nie może uwierzyć, że Stefanowi udało się gościa od muzyki do puszczenia czegoś normalnego, ponieważ jej samej się to nie udało. Jest pod wrażeniem. Pierwszy taniec z Salvatorem należy do niej. Jenna bawi się w towarzystwie Alarica, który przeprasza ją za to, że ostatnio nie miał dla niej czasu. Elena natomiast tańczy z Mattem. Później dołącza do Stefana i Elena przez przypadek wpada w pewnego mężczyznę, który ją obraża. Stefan nie zamierza puścić mu tego płazem. Zmusza mężczyznę, by przeprosił dziewczynę. Kolejnymi obawami dzieli się z Damonem. Damon dowiaduje się od szeryf Forbes, że początkowo miała co do niego wątpliwości, ale przekonał ją do siebie tak jak resztę Rady. Później informuje go, że to co mówił John jest prawdą i być może szykuje się kolejny problem. Ich rozmowę przerywa Jeremy, który wypytuje o nowe informacje w sprawie Vicki. Nie dowiaduje się niczego nowego. Damon na zewnątrz spotyka Johnathana. Okazuje się, że Gilbert wie o wampirach z grobowca i o tym, że to za przyczyną Salvatore’a wydostały się z więzienia. Skręca rywalowi kark i zrzuca go z balkonu. Kiedy chwali się bratu swoim „osiągnięciem”, dostrzega Johna bawiącego się z innymi. Kelly i Tyler nawiązują bliższą znajomość. Piją razem, śmieją się. Chłopak wyznaje, że nie był dobry dla Vicki i bardzo chciałby to naprawić, ale już za późno. Dochodzą do pocałunku, kiedy zostają przyłapani przez Matta i Elenę. Matt wymierza cios w stronę Tylera, który się na niego rzuca i okłada pięściami. Towarzystwo rozdziela Saltzman. Lockwood bierze syna do swojego gabinetu, gdzie wymierza mu policzek. Jeremy mówi Elenie, że tak naprawdę nikogo nie obchodzi prawda o Vicki, a tak najprawdopodobniej ktoś ją zabił i pochował. Elena nieopatrznie mówi coś, co każe bratu pomyśleć, że być może dziewczyna wie więcej niż mówi. Gdy wraca do domu, znajduje pamiętnik siostry i czyta go. Stefan wśród zgiełku słyszy puls rannej w czoło Kelly. Podchodzi do niej i bierze jej krew na palce. Później nadchodzi opamiętanie i zostawia płaczącą kobietę samą. Kiedy wychodzi na zewnątrz i jest już sam, zlizuje krew. Idzie na parking, gdzie spotyka gbura, który wcześniej uraził Elenę. Prowokuje wampira do ataku i ten omal go nie zabija. Nadchodzi Elena, lecz Salvatore ucieka. Burmistrz podczas przemowy wspomina o odliczaniu czasu pozostałego do uroczystości 150. rocznicy założenia Mystic Falls oraz zaprasza Johna na środek sali. Damon podchodzi do Alarica i okazuje się, że Gilbert ma taki sam pierścień jak nauczyciel. Dochodzi do wniosku, że John musiał znać Isobel. Matt każe matce wynosić się z jego życia. Pakuje jej rzeczy. Mówi, że lepiej mu bez niej. Nie przekonują go jej zapewnienia. Już nie. Damon, Alaric i John opuszczają razem przyjęcie. Gilbert wyznaje, że jego wiedza o mieście jest bardzo duża. Saltzman pyta go o pierścień. Okazuje się, że Johnathan i Grayson odziedziczyli dwa takie pierścienie, swój John oddał Isobel, ale nie podejrzewał, że ona da go innemu. Obecnie ma na sobie pierścień brata. To John wysłał ją do Damona, by ten przemienił kobietę w wampira. Wie również o Katherine. Jeremy udaje przed Eleną, że wszystko gra. W pokoju czeka na nią Stefan. Wyznaje jej, jak bardzo się starał zachowywać dobrze i jakie to było trudne. Dziewczyna cieszy się, że powiedział jej prawdę. Wyznają sobie miłość. Wraca do domu i dowiaduje się o sprawie z Johnem. Damon zauważa, ze coś jest nie tak z bratem – głód jest zbyt silny. Zostawia mu szklankę z krwią. Tym razem Stefan nie może się oprzeć pokusie.

ObsadaEdytuj

Postacie główneEdytuj

Postacie cykliczneEdytuj

Postacie gościnneEdytuj

SoundtrackEdytuj

  • Black Mustang - You And I
  • The Golden Dogs - Yeah!
  • Phoenix - 1901
  • The Postelles - White Night
  • Katy Perry - Use Your Love
  • Paramore - Brick By Boring Brick
  • The Virgins - Hey Hey Girl
  • The Airborne Toxic Event - Does This Mean You’re Moving On?
  • The Morning After Girls - To Be Your Loss

CytatyEdytuj

Damon: Możesz trochę pod głosić? Jeszcze mnie nie irytuje.

John: Mogłabyś udawać, że się cieszysz.
Jenna: O mój Boże, John, wspaniale, że jesteś, co u Ciebie? [poważnieje] Nie, nie mogę.

Damon: Nazywa się Gilbert?
Liz: To wujek Eleny. Ma na imię John, ale ja nazywam go Jackass.

Jeremy: Czemu cię nienawidzi?
John: Kiedyś ze sobą spaliśmy.
Jenna: Stoję tuż obok.

Damon: Nie, Eleno! Nie pójdę z tobą do twojej sypialni!

Jeremy: [...] może jestem tak samo świrnięty jak cały ród Gilbertów.
Elena: Gilbertowie nie są szaleńcami.
Jeremy: Łatwo ci mówić, nie jesteś jednym z nich.
Elena: Ałć.

Damon: No dalej, nie bądź nudziarzem, to przyjęcie dla rodzin założycieli, czyli dla nas. Byłoby nieuprzejmie, gdybyśmy się nie pojawili.
Stefan: Naprawdę lubiłem cię o wiele bardziej, gdy wszystkich nienawidziłeś.
Damon: Och, wciąż tak jest. Po prostu kocham to, że oni kochają mnie.

Stefan: Proszę zatańcz ze swoim wampirzym chłopakiem-alkoholikiem.

Damon: Wolisz usłyszeć wcześniej, że rada ponownie wrzuciła anty-wampirzy bieg, czy że zabiłem wujka Johna Gilberta?
Stefan: Co?!
Damon: Świetne przyjęcie, czyż nie?

CiekawostkiEdytuj

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki