FANDOM

Vickiu
Victoria Donovan
Informacje biograficzne
Data urodzenia

20 sierpnia 1991[1]

Miejsce urodzenia

Mystic Falls

Znany/a również jako

Vicki, Vik

Zajęcie

Kelnerka w Mystic Grill

Gatunek

Duch

Status

Martwa

Powiązania
Rodzina

Peter Maxwell (ojciec)
Kelly Donovan (matka)
Matt Donovan (brat)

Związki

Tyler Lockwood (do 2009)
Jeremy Gilbert (2009)

Pozostałe biograficzne
Przemieniony/a przez

Damon Salvatore (31 października 2009)

Zabity/a przez

Damon Salvatore (jako człowiek)
Stefan Salvatore (jako wampir)

Przyczyna śmierci

Złamanie karku (jako człowiek)
Zakołkowanie (jako wampir)

Aktor/ka

Kayla Ewell

Pierwsze pojawienie

Pilot

Ostatnie pojawienie

Resident Evil (duch)

Victoria "Vicki" Donovan siostra Matta oraz pierwsza osoba w serii, która została przemieniona w wampira. Była również dziewczyną, która podobała się Tyler'owi i młodszemu bratu Eleny - Jeremy'emu. Damon Salvatore przemienił ją w wampira, a jego brat, Stefan ją zabił. Vicki powraca w drugim oraz trzecim sezonie jako duch. W piątym sezonie pojawia się w jednej scenie jako duch rozmawiając z Bonnie.

SezonyEdytuj

Wygląd zewnętrznyEdytuj

Vicki była ładną szatynką o piwnych oczach i szczupłej sylwetce.

OsobowośćEdytuj

Moce i zdolnościEdytuj

SłabościEdytuj

WystąpieniaEdytuj

RelacjeEdytuj

Matt DonovanEdytuj

Victoria i Matt mimo, że nie są przykładnym rodzeństwem, to mimo wszystko troszczą się o siebie nawzajem. Vicki niejednokrotnie przeprasza młodszego brata, za to jakim utrapieniem jest dla niego, mimo tego, że chłopakowi i tak nie jest łatwo ze względu na odejście matki. Matt kocha swoją starszą siostrę ponad wszystko, jest pewien, że tylko jej może w pełni zaufać i że tylko jej na nim zależy. Donovan bardzo ciężko przeżywa zaginięcie siostry i jest szczęśliwy, gdy ta zjawia się w domu. Gdy Victoria znika po raz kolejny, Matt jest pewny, że dziewczyna poszła w ślady matki i po prostu go opuściła. Gdy odkrywa prawdę o jej śmierci jest zrozpaczony. Chłopak tak bardzo kocha siostrę, że w trzecim sezonie, naraża swoje życie, by móc się z nią komunikować, ponieważ tak jak Jeremy, będąc ściągnięty zza światów, ma możliwość widzenia duchów. W tym celu chłopak wskakuje przepasany ciężarkiem do szkolnego basenu, życie, za sprawą pierwszej pomocy ratuje mu Bonnie. Matt jest szczęśliwy, mogąc widzieć Victorie. Kocha siostrę tak bardzo, że pomaga jej stać się ponownie częścią jego świata. Gdy okazuje się, że zamiary Vicki nie są do końca czyste i musi ona zabić Elenę, chłopak z trudem pozwala Bonnie na odesłanie Victorii tam gdzie jej miejsce. 

Tyler LockwoodEdytuj

Jeremy GilbertEdytuj

Przez miesiące po śmierci mamy i taty czułem się jak śmieć. Jak śmieć, dla którego nic już się nie liczyło. Nagle, po kilku chwilach, rzeczy zaczęły się toczyć odrobinę lepiej, a Vicky towarzyszyła mi w każdym z tych momentów. Może tego nie widzisz, ale zaufaj mi. Trzymanie mnie z dala od niej nie będzie "dla mojego dobra".
—Jeremy o Vicki.[źródło]
107VampireDiaries0922

Jeremy i Vicki.

Relacje Vicki z Jeremym można określić jako trudne. Chłopak był bardzo zaangażowany emocjonalnie w ich znajomości, jednakże wydawało się, że Vicki wykorzystuje Jeremy`ego jedynie po to, by zdobywać od niego prochy. Młody Gilbert nie mogąc patrzeć jak Tyler traktuje Victorię, nieraz śpieszył jej z pomocą. Ostatecznie Vicki zawsze wybierała Lockwooda. Gdy Jeremy zarzucał dziewczynie, że ta spała z nim tylko ze względu na narkotyki, ta mówiła mu, że chodziło o coś więcej niż o same dragi, jednak nie wyrażała swoich uczuć wprost. Ostatecznie Jeremy i Vicki pozostali w związku, który nie do końca podobał się chłopakowi, twierdzącemu, że ich relacje i wspólne spotkania polegają tylko na ćpaniu. Po nagłym zniknięciu dziewczyny, gdy ta zostaje przemieniona przez Damona w wampira, Gilbert bardzo się o nią martwił. Pomagał jej przejść przemianę, myśląc, że Victoria jest na haju.
Vicki jeremy

Vicki i Jeremy.

Na szkolnej imprezie z okazji Halloween, Vicki podczas wymianie pocałunków z chłopakiem, przygryza jego wargę, a krew sprawia, że odzywa się w niej wampirza natura. Dziewczyna atakuje Elenę, w efekcie czego Stefan jest zmuszony zabić młodą wampirzycę. Jeremy cierpi po śmierci ukochanej, bowiem ich szczęście nie trwało długo. Jego wspomnienia resetuje Damon. Gdy chłopak dowiaduje się z pamiętnika siostry całej prawdy, chce zabić wampira, który przemienił Victorię. Jeremy chce wykorzystać Annę, myśląc, że dzięki niej ponownie będzie mógł być z Vicki. Gdy panna Donovan powraca jako duch, chłopak nie obdarza ją ufność, lecz swoją drugą wampirzą dziewczynę - Annę.

Elena GilbertEdytuj

Wyjaśnijmy sobie jedną rzecz, ty zadziorna mała suko. Miałaś mojego brata owiniętego wokół twego małego palca przez piętnaście lat. Piętnaście lat, a potem go rzuciłaś. Gdy na ciebie patrzę, to wszystko, co widzę, jak dobrze wiesz. Zamierzam się widzieć z Jeremym, kiedy tylko zechcę się z nim zobaczyć, ponieważ mam kilka nowych, fajnych zabawek, które możemy wykorzystywać i nie pomyślę dwa razy o odrywaniu twej małej główki. Łapiesz?
—Vicki do Eleny.[źródło]
Elena była bardzo zdziwiona, gdy dowiedziała się o związku Vicki oraz Jeremy'ego, jednak powstrzymywała się od rozbijania ich relacji. Kiedy panna Donovan stała się wampirem, siostra jej chłopaka chciała, by przestali być parą, co uchroniłoby młodego Gilberta przed ewentualną krzywdą. Nie podobało się to Vicki, która zaatakowała ją i używając mocnych słów, skonfrontowała ją ze swoimi poglądami na tę sprawę. Okazało się, że dziewczyna była zła na Elenę za bawienie się Mattem. Podczas imprezy, kiedy wampirzyca zaatakowała przez przypadek Jeremy'ego, panna Gilbert zareagowała, uderzając karmiącą się jej bratem dziewczynę. Ta zaczęła pić jej krew, co skończyło się tym, że Stefan wbił kołek w serce napastniczce.

CiekawostkiEdytuj

  • Vicki jako pierwsza w serialu została przemieniona w wampira.
  • Została zabita przez Stefana Salvatore (jako wampir)
  • Powraca pod koniec drugiego sezonu jako duch.
  • Jest pierwszym wampirem zabitym w serii.
  • Prawdopodobnie udała się tam, gdzie uprzednio duch Kateriny Petrovej.

GaleriaEdytuj

22galeria
Vicki Donovan
posiada galerię zdjęć oraz filmów.

PrzypisyEdytuj

  1. Według informacji castingowych była starsza o rok od swojego brata (18 years old, trashy-hot, with low self-esteem, she is Matt’s sister who works as a waitress at the Mystic Grill and enjoys popping pills and smoking pot. She hooked up repeatedly with lowerclassman Jeremy over the summer, but now she pointedly ignores him whenever her boyfriend, Tyler, is around. Vicki doesn’t believe any guy wants her for anything other than her body, or even that they should, but her relationship with Jeremy seems to go deeper than that…)

Zobacz równieżEdytuj