FANDOM

Elena-and-kai-6X11
Woke Up With a Monster
Informacje o odcinku
Data premiery

22 stycznia 2015

Napisany przez

Melinda Hsu Taylor

Wyreżyserowany przez

Paul Wesley

Poprzedni

Christmas Through Your Eyes

Kolejny

Prayer For the Dying

Woke Up With a Monster [1] jest jedenastym odcinkiem szóstego sezonu Pamiętników Wampirów.

OpisEdytuj

KONTROLOWANIE SWEJ MAGII — Potężniejszy niż kiedykolwiek, Kai przetrzymuje uwięzioną Elenę jako zakładnika, podczas gdy sam uczy się kontroli nad swą nowo pozyskaną magią. W pensjonacie Salvatorów, Liv i Alaric próbują przygotować Jo do nieuchronnie zbliżającej się uroczystości połączenia z Kaiem, ale szybko zdają sobie sprawę z tego, że kobieta jest słabsza niż myśleli. Po zabraniu szeryf Forbes do domu ze szpitala, Caroline jedzie ze Stefanem do Północnej Karoliny w poszukiwaniu lekarstwa na nowotwór mamy. W tym samym czasie Stefan, który ma własne powody dla wyjazdu do Północnej Karoliny jest przyłapany na gorącym uczynku, kiedy Enzo się pojawia i domaga się dowiedzenia, co ukrywa Salvatore. W końcu kiedy Damon odkrywa, że Elena została uprowadzona przez Kaia, jest zmuszony przemyśleć swą strategię po tym, jak niespodziewany gość niweczy jego plan. Jeremy, Matt i Tyler także się pojawiają.

StreszczenieEdytuj

Elena budzi się w Mystic Grill, gdzie zabrał ją Kai. Dowiaduje się o jego problemach z kontrolą magii. Stefan odkrywa, że jego dom jest pełen ludzi. Josette ćwiczy swe moce pod okiem Liv. Alaric przybywa do pensjonatu i wychodzi na jaw, iż niebawem odbędzie się ceremonia połączenia, a Damon zaproponował kobietom, by trenowały w jego mieszkaniu, by pozbyć się wyrzutów sumienia. Sam przebywa w sali Liz. Caroline dołącza do nich i stara się umilić mamie pobyt w szpitalu. Postanawia dowiedzieć się więcej na temat jej choroby oraz poszukać lekarstwa - planuje eksperymenty z wampirzą krwią. Liv i Tyler rozmawiają o Kaiu. Nie chcą, by dowiedział się o przygotowaniach Jo. Caroline sprowadza mamę do domu. Stefan i ona decydują się na wyjazd badawczy do Karoliny Północnej. Kai przywiązuje Elenę do ścian w jej liceum. Podczas prób przemienienia jej krwi w kwas, przypadkowo roztapia jej pierścień. Dziewczyna podpala się i używa gazu z sali chemicznej, by przenieść ogień na Kaia, dzięki czemu zyskuje sekundy na ucieczkę do innej klasy. Dzwoni do Damona i zawiadamia go o swym położeniu. Stefan i Caroline docierają na uniwersytet Duke. Dziewczyna idzie na spotkanie z osobą o dużej wiedzy medycznej, a Salvatore zostaje, by przyjrzeć się swej krewniaczce, Sarze. Dołącza do niego Enzo. Caroline dowiaduje się o pacjencie z podobnymi wynikami do tych jej matki. Elena usiłuje spowodować u Kaia uczucia, ale on opowiada jej jak zabił swego brata i oświadcza, że akceptuje siebie. Damon i Liv jadą, by uratować pannę Gilbert. Czarownica ma rzucić zaklęcie ukrywające wampira, lecz zostaje porwana przez Luke'a. Salvatore dzwoni po pomoc do Alarica, a Jo postanawia zastąpić siostrę mimo małych zdolności magicznych. Liv wyrzuca bratu to, co zrobił. Wyznaje mu, iż przegra podczas połączenia, bo wie, że to on ma więcej mocy. Liz spotyka się z Mattem w Mystic Grill, ale nagle słabnie. Caroline spotyka się z Colinem - nieuleczalnie chorym pacjentem. Po krótkim wytłumaczeniu usuwa jego wspomnienia i karmi go swoją krwią. Kai testuje swe zdolności, wycinając na policzku Eleny ranę w kształcie litery "K". W tym czasie Damon i Jo szukają ich w szkole. Kai nie zauważa ich obecności - zaklęcie działa. Stefan przyznaje się Enzo, że Sarah jest jego krewniaczką. Pozwala mu też powiedzieć o tym bratu, a następnie idzie do Caroline, która telefonicznie prosi go o przybycie. Jo pomaga Elenie oraz Damonowi wydostać się ze szkoły. Zanim udaje im się to, czarownica zaczyna doświadczać krwotoku z nosa. Tyler jest zły na Liv za to, że chce wziąć udział w połączeniu. Przekonuje ją jednak iż ich związek nie był błędem, a wtedy Luke obwieszcza im, iż powiadomił ojca o niechęci wobec rytuału. Osłabiona Josette pada w ramiona Salvatore'a, a zaklęcie przestaje działać. Kai może zauważyć całą trójkę. Sprawia, że nikt oprócz niego nie widzi Eleny, a kiedy Damon rzuca w niego kołkiem, broń wbija się w brzuch panny Gilbert z powodu zastosowanej iluzji. Dzięki Jeremy'emu oraz Alaricowi czarownik zostaje obezwładniony, a Jo jest bezpieczna. Caroline pokazuje Stefanowi, że Colin jest całkiem zdrowy. Wampir pozostaje sceptyczny, ale zgadza się na powrót do domu. Elena żartuje sobie z Damona, który wyjmuje z jej ciała drzazgi. Wraz z Alarickiem i Jo jadą do pensjonatu. Enzo rozmawia z nadzorczynią wystawy zdjęć Sary, opowiadając jej o swych planach zemsty na Stefanie. Używa perswazji, aby o tym zapomniała. Elena zaprasza Damona na kolację. Jo proponuje dziewczynie pomoc w wypraniu bluzki. Salvatore jest przekonany, iż czarownicy brakuje mocy do pokonania Kaia, ale Alaric wierzy w ukochaną. Wznoszą toast za obie kobiety. Stefan zawozi Caroline do jej domu. Okazuje się, że opowiedział jej o Sarze. Dziewczyna dziękuje mu za wsparcie. On chwyta ją za rękę, co bardzo ją cieszy. Kiedy panna Forbes wchodzi do mieszkania, zastaje mamę oraz Matta. Po wyjściu Donovana relacjonuje Liz wyjazd - tłumaczy, że uleczyła pacjenta w jej stanie. Namawia ją na wypicie wampirzej krwi. W tym samym czasie pozornie uleczony wampir zaczyna kasłać krwią. Liz przyjmuje podaną dawkę leku. Colin upada na ziemię, błagając o pomoc.

ObsadaEdytuj

Postacie główneEdytuj

Postacie cykliczneEdytuj

Postacie gościnneEdytuj

SoundtrackEdytuj

  • Jack White - I'm Shakin
  • Young Summer - The Waves That Rolled You Under
  • MTNS - Lost Track Of Time
  • French For Rabbits - The Other Side
  • Phillip Selway - Don't Go Now

CytatyEdytuj

Stefan: Ona jest córką Zacha Salvatore, więc jest moją pra-bratanicą. To moja wielka tajemnica.

Szeryf Forbes: Chcę abyś mi coś obiecał. Kiedy odejdę, Caroline będzie cię potrzebowała.

Kai: Ktoś wygrywa, ktoś przegrywa... Sęk w tym, że ja zawsze wygrywam.

CiekawostkiEdytuj

Widea promocyjneEdytuj

The Vampire Diaries 6x11 Extended Promo "Woke Up With a Monster" (HD)00:31

The Vampire Diaries 6x11 Extended Promo "Woke Up With a Monster" (HD)

GaleriaEdytuj

OdnośnikiEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki